Nervetattoo Skrevet 8. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2008 Hva er vel livet uten kjærligheten? Vi tar for oss ti bemerkelsesverdige romantiske filmer. Les mer Lenke til kommentar
Kiruk Skrevet 8. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2008 Gikk akkurat opp for meg at jeg hadde sett flere av disse enn de på "Topplista: Tidenes mest voldelige". :!: Bra dere har plukket noen av de som går an å se på, kontra de overdrevne klissfilmene. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 8. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2008 Savner noen filmer, som Betty Blue - 37°2 le matin, Fried Green Tomatoes, Como agua para chocolate, Sleepless in Seattle, When Harry met Sally, Cinema Paradiso, Shakespeare in Love, Woman on Top, Vanilla Sky, Ella Enchanted, The Prince & Me, Romeo + Juliet og Moulin Rouge! bare for å nevne noen. Lenke til kommentar
Archangel Skrevet 8. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2008 Ganske grei liste, jeg har ikke sett alle filmene så det er vanskelig å kommentere. Ville nok ha rangert "Amelie" foran "Titanic" i mitt tilfellet. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 8. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2008 Ganske grei liste, jeg har ikke sett alle filmene så det er vanskelig å kommentere. Ville nok ha rangert "Amelie" foran "Titanic" i mitt tilfellet. Enig, syntes nå Titanic bare er vås jeg da Lenke til kommentar
Muse Skrevet 8. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2008 Hehe, med en gang jeg så overskriften, tenkte jeg "Love Actually", "Casablanca" og "Titanic". Som forventet kom de veldig høyt opp, men det er vel bare grei den? Jeg er en av de få som ble så sinnsykt rørt av "Titanic". Jada, svært klisjefult som dere sier, men akk... så rørende. Det var en positiv overraskelse og se "Sjokolade". Den falt meg i smak, men den ble aldri så kjent. Kanskje dere burde ha tatt med en av "Romeo and juliet" filmene ettersom at de er nesten selveste betegnelsen på (forbudt) kjærlighet? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 8. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2008 Er litt skuffet over listen. Virker som om kjønnsrollemønsteret har spilt litt for mye inn. Er mer som en "toppliste for romantiske filmer som unge menn vil like, generelt sett". For lite variasjon og nesten utelukkende nyere filmer. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 8. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2008 Beklager, her synes jeg det var mye rart. Mange av filmene som figurerer på listen er heller fjollete enn romantisk. Jeg foretrekker helt klart filmer a là Before Sunrise (1995), som ikke gjør narr av seerens intelligens. Kjærlighet er en utrolig vanskelig ting å portrettere på film. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 8. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2008 Listen var grei nok den, men ikke like original som tidligere lister. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 8. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2008 Beklager, her synes jeg det var mye rart. Mange av filmene som figurerer på listen er heller fjollete enn romantisk. Jeg foretrekker helt klart filmer a là Before Sunrise (1995), som ikke gjør narr av seerens intelligens. Kjærlighet er en utrolig vanskelig ting å portrettere på film. Fullstendig enig, skulle akkurat til å nevne denne filmen. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 8. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2008 Den eneste filmen jeg ville plassert på denne lista er Love Actually. (Av det jeg har sett) Herlige karakterer og en lettsindig vinkling på livets kjærligetsproblemer. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 8. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2008 Synes det var unødvendig av artikkelforfatter å røpe slutten på Titanic. Det er faktisk noen som ikke har sett den! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg