Gjest Slettet-QB4VTZbn Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 (endret) Hei! Jeg har en gigantisk hodepine her, dvs. en WD My Book (Studio Ed.) ekstern HD som ikke funker lengre (5 måneder gammel). Dette var i tillegg den eneste HDen jeg ikke hadde backup av. Harddisken gir ikke fra seg rare lyder (ala skraping, knasing etc..) Det som skjer er at alt går veldig treigt, - å åpne en mappe med masse nye mapper, eller å kopiere filer - fra du drar filen over til en annen HD til den starter å kopiere etc.. Ofte så starter den å kopiere, noen ganger raskt- noen gang treigt, men så stopper HD'en opp etter en stund og alt bare henger seg. Jeg kan ikke stanse kopieringen, men en god stund etter at kopierignen har hengt seg for jeg beskjeden "The file xxxxx.xxx is in use, please close other applications". (Jeg bruker MacBook OSX 10.5.) Jeg hadde satt utrolig stor pris på om noen kunne jeg meg noen gode tips, om det går ann å redde innholdet på HDen. På forhånd takk! EDIT: Ser ut til at jeg fikk reddet alle filene allikevel. Så lenge HD'en en kald, får jeg kopiert ut filene... Endret 9. juni 2008 av Gjest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå