dadiadi Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Hei, fikk vite at jeg skal opp i norsk muntlig. Tema er "KONFLIKT" Vi fikk i tillegg 3 obligatoriske emner, og ett valgfritt OBLIGATORISKE: -Nyromantikk -Skjønnlitteratur -Språkhistorie VALGFRIE: -Novelle -LYRIKK -Kåseri -Essay -Mitt eget leseprosjekt. Har uthevet lyrikk fordi det er det jeg har valgt, grunnen til det er at det handlet om en konflikt Da sitter jeg igjen med disse 4 emnene, læreren ville at vi skulle lage en RØD TRÅD gjennom temaet "KONFLIKT" opp i mot de fire emnene. Noen som har noen tips hvordan jeg kan "trekke" en rød tråd gjennom temaet+emnene? STOR takk til dere som hjelper meg! Lenke til kommentar
Missen Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Du kan jo prøve å finne en novelle eller en av de andre nevnte sjangerne som har en forbindelse med et av de obligatoriske emnene, f.eks en forfatter i en av de periodene. Hadde selv temaet konflikt, men det var skriftlig Lenke til kommentar
zennox Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Haha, alex. Uflaks du og ja Fikk også norsk muntlig jeg og, men jeg har 30min forberedelse, har eksamen om 4 timer nå, hehe. Lenke til kommentar
dadiadi Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 Hehe, det går til helvete, prøver bare å smale noen tips fra folket i håp om å se en 4'er i allefall. Har 48 t btw Lenke til kommentar
zennox Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Våken jo! Ja, skjønte du hadde 48t hehe. Når skal du opp? Har kl 9 elno jeg, sitter å jobber nå, har ikke sovet x) btw, siden temaet er konflikt så burde du gå igjennom Nyrealismen i grunnboka også, og forøvrig epokene der samfunnsproblemer er et tema. (ala kvinneundertrykkelsen osv) Lenke til kommentar
dadiadi Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 Har 1030 på tirsdagen, ellers har jeg nok sovet nå du kommer til å sovne under hele dritten Lenke til kommentar
zennox Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Vet ; ( Hehe, neida. Sitter med kaffe og snus nå, satse på å få sovet når jeg kommer hjem. Tross alt fri på tirsdagen, og om 5 timer så er HELE JÆVLA HELVETET OVER Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå