Gå til innhold

Program til å lage spill med!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et program, ja. Det blir verre. Det finnes noen program der ute som du kan lage spill med - uten programmering. Har egentlig ikke prøvd noen av dem, for jeg tviler på at du kan få sjans til å bruke kretiviteten din i disse spillene, ettersom at jeg tror at programmering må til. Forklar gjerne litt nærmere hvilket type spill du vil lage, så kan vi kanskje hjelpe deg.

Personlig ville jeg kjøpt ei feit bok på 1000 sider, murt meg inne i sommerferien, og sett om jeg fikk satt sammen noe artig. Er faktisk i læringsfasen selv (C++ og litt DirectX, dvs. programmering), men det går svært sakte. Men når jeg har lært litt mer, skal jeg lage et banebrytende og det mest revolusjonerende rollespill noensinne (skader ikke å være optimistisk)!

:woot:

Lenke til kommentar

Husker det fantes et program til Amiga hvor man kunne lage spill gjennom et grafisk brukersnitt. Mulighetene var begrenset men det var tøft å lage sine egne bilspill :lol:

Sett ovenfra med pickups, kills, hele pakken. Vi spilte til og med 2 player :) Men, husker ikke hva det het :-?

Lenke til kommentar
Husker det fantes et program til Amiga hvor man kunne lage spill gjennom et grafisk brukersnitt.

Det finnes, eller muligens fantes, noe liknende til pc. Husker ikke hva det het, dog.

IntelliJ er et fint program til å lage spill i. Javakunnskaper anbefales.

Lenke til kommentar
jaa.. må si mg enig md mg der sanoj, de enkle spill'mekkings programmene jeg har prøvd var relativt drit, du bør lære deg litt programmering og modellering, og heller satse på å lage en mod til f.eks Half-Life :)

Jeg rakk og lese det før du endret posten; det funket, du trodde jeg var moderator/admin! :) Var litt artig, da.

Lenke til kommentar
jaa.. må si mg enig md mg der sanoj, de enkle spill'mekkings programmene jeg har prøvd var relativt drit, du bør lære deg litt programmering og modellering, og heller satse på å lage en mod til f.eks Half-Life :)

Jeg rakk og lese det før du endret posten; det funket, du trodde jeg var moderator/admin! :) Var litt artig, da.

jaa :p.. så den derre avataren din, og den lignet jo på den som moderatorene bruker :D

Lenke til kommentar
Klik & Play :woot:

Jepp! Det tenkte jeg også på. :wink:

Resultatet kan bli ganske bra visst du "mestrer" programmet.

En kamerat av meg lagde et rimelig bra Pokèmon spill. Du kunne gå rundt, og fighte med andre Pokèmon.

Visst du ikke kan/gidder å programmere er Klik & Play det jeg anbefaler! :yes:

Lenke til kommentar
Hei....

Jeg har veldig lyst til å lage et spill men trenger et program vet noen om noe program?

tusen takk for alle svar!

Hvis du vil lage et "lite-lett" spill, kan du alltids bruke litt tid i flash.

Men hvis du seriøst ønsker å utvikle spill, burde du absolutt lære deg litt programering, feks C++.

Ved siden av ville jeg brukt litt tid på å lære meg 3d-modelering. Feks i 3d-studio max eller maya.

Lenke til kommentar

Hei hei...

jeg vil ikke lage så veldig avansert spill bf1942,finalf+++++

bare et spill som ikke er så veldig vanskelig og lage! og det skal kunne være litt gøy også grafikken er ikke så nøye men det er jo kult og ha bra grafikk!!!

laster ned RPG Maker 2000 nå! så får se hva jeg får til!!!

Har dere flere forslag bare pøs på!!!

TAKK!!! 8)

Lenke til kommentar
når jeg har lært litt mer, skal jeg lage et banebrytende og det mest revolusjonerende rollespill noensinne (skader ikke å være optimistisk)!

:woot:

Hah! Det er ikke'no mot det JEG skal gjøre! Jeg skal revolusjonere hele spillverdenen! :D

Lenke til kommentar

HAH! Ikkeno mot det jeg skal gjøre!! Jeg skal gå "beyond" spilling å lage en virtuell verden!!! 8)

:)

men mobil_brukeren?? hva skjedde med half-life mappet ditt??

nå knuser jeg vel sikkert en masse store drømmer, men å lage et spill (prgrammering o.s.v) er nesten uendelig mye vanskeligere enn bare et brett i en relativt enkel editor til et relativt enkelt spill å skjønne ( game enginen)

Får vente til du blir en 10 år eldre.. skal se du blir helt klikk i å lage spill og sånt. eh?? :wink:

Lenke til kommentar

Hmmmm. jeg skulle ikke lage no Half life map!

Det hadde vert litt fett og lage et bil spill som man kunne se oven i fra som gta!! lage gta i din egen by! hahaha!!!

Har prøvd Rpg maker. var okey men jeg ville ikke lage sånn slags spill vil lage action og bil spill!!!

Lenke til kommentar

Unreal-script er jo virkelig en mulighet. Da får du jobbe med en av de beste grafikkmotorene, og mulighetene er enorme. Å begynne fra scratch i c++ er jo bare stress.

Kjøp deg Unreal Tournament 2003, og du får et helt spillutviklings verktøy på kjøpet.

Det er absolutt ingen grunn til at du ikke skulle kunne lagd et GTA spill med det verktøyet. Og selve byen lager du enkelt og greit i UnrealEd.

Men uansett hvilken vei du går, så er ikke dette gjort på 14 dager. Du bør ha god peiling på objektorientert programmering før du begir deg ut på UnrealScript.

Lenke til kommentar
nå knuser jeg vel sikkert en masse store drømmer, men å lage et spill (prgrammering o.s.v) er nesten uendelig mye vanskeligere enn bare et brett i en relativt enkel editor til et relativt enkelt spill å skjønne ( game enginen)

Får vente til du blir en 10 år eldre.. skal se du blir helt klikk i å lage spill og sånt. eh?? :wink:

Det kommer helt ann på personen. Jeg var 15 år da jeg begynte å lage et spill som ble svært populært på nettet, og som bl.a. skaffet med både jobb og "berømmelse" (TV og avisreportasjer). Også før den tid hadde jeg tuklet med varierte spillprosjekter.

Hvis du bare har interesse for det, går det alltid ann å begynne tidlig. Jo tidligere jo bedre vil jeg faktisk si. Men, det hjelper å begynne smått. Gjerne med tekstspill før man beveger seg over i 2D-grafikk med DirectX, og så ta det fra der.

Rome wasn't built in a day.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...