DrEven Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Hei, når jeg tar bilder i fjellet (bildet inneholder da fjell, fjord, gress og partier med snø) med mitt Canon EOS 30d, har jeg problemer med at snøen blir veldig hvit, og lyser sterkt opp. Noen tips til å bli kvitt dette problemet? Lenke til kommentar
Phaser_ Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 (endret) Hei, når jeg tar bilder i fjellet (bildet inneholder da fjell, fjord, gress og partier med snø) med mitt Canon EOS 30d, har jeg problemer med at snøen blir veldig hvit, og lyser sterkt opp. Noen tips til å bli kvitt dette problemet? dette er litt vanskelig å få til pga av for store kontraster mellom lyse og mørke partier. Men det kan være bedre å eksponere snøen riktig og heller lyse opp de mørke partiene i ett redigeringsprogram etterpå. for å eksponere snøen riktig så må du enten foreta lysmåling på snøen og låse den før du komponerer bilde eller du kan kjøre manuelt og prøve deg fram litt. Ev kan du prøve deg på HDR. Endret 8. juni 2008 av Phaser_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå