Gå til innhold

Tilbud på vannkjøling, gode saker?

Anbefalte innlegg

Har lenge hatt planer om vannkjøling men det har aldri blitt noe av det. Men så fikk jeg et tilbud om et brukt sett.

- pumpe med kontroller (eheim)

- mist single rad.

- black ice single rad.

- vanntank (295,-)

- EK vannblokk 8800 gt/gts g92

- Slange 2-3m , nipler til alt, overganger, 2 liter kjøleveske, gjengeteip

Kan få alt dette for 1500,- men lurer på om dette er noe dere vil anbefale? Er de to single raddene nok til å kjøle en overklokket Q6600 og et 8800gt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bruker en dual rad på å kjøle ned e6850@ 3,6ghz og et gf8800GTS512 på 820/2000 og det går veldig fint, så 2 single rader bør gå greit... kommer jo litt ann på hvor mye vifte kraft du har ved radiatorene osv. hvis du ikke skal ha det så vil jeg veldig gjerne kjøpe den vannblokken, PM meg ;)

Lenke til kommentar

Er det slik at du kun har plass til to enkle radiatorer, eller har du plass til noe større?

Bare slik at du er klar over det så passer ikke ek-blokken på skjermkortet i signaturen din.

Selv synes jeg det var en stiv pris på dette settet.. Særlig når det ikke står hvilken CPU blokk som følger med.

Endret av MoDzoNa
Lenke til kommentar

Grunnen til to enkle radiatorer er at då er det plass til de inne i kabinettet. Så har plass til noe større men da må det festet utenfor som går greit vis det finnes noen gode festemekanismer uten å måtte modifisere kabinettet.

Er klar over det, skal skaffe meg et 8800gt tenkte jeg.

Du syntes det? CPU blokk følger ikke med. Tenkte å gå for EK supreme.

Lenke til kommentar

Da kjøper du alt nytt. Da du må bestille uansett fra utlandet for å få tak i supreme. Også går du for 2 av MRC120-qp av swiftech.

Eventuelt se på denne løsningen. Personlig liker jeg best å ha allt inni kabinettet. Men denne løsningen fungerer meget bra har selv montert en thermochill 2x120 på en slik å den greide fint vekten av den gigantiske radiatoren.

Her er et oppsett jeg raskt satt opp hos Sidewindercomputers.com

MCR-120-QP var ikke på lager slik at du må plusse på 60 dollar

Frakt ligger på rundt 250kr.

Utennavn-2.jpg

Lenke til kommentar

Se der ja.

Og der er alt man trenger? Det er ikke noe mer utenom? Men tenkte litt på skjermkortet, trenger jo egentlig ikke å bytte det ut og det virker som at det er vanskelig å selge så hvilken vannblokk er bra til G80?

Lenke til kommentar

I all hovedsak har du disse to hvis du skal handle fra sidewindler:

Swiftech MCW60-R

Danger Den DD - 8800 GTS Full Coverage Block

Swiftech Stealth VGA Waterblock for nVidia 8800 GTS

Den første vil gi best temps på selve GPUen da den slipper å fjerne varmen fra RAM og voltregulatorer. Men da vil du trenge litt luft flow i område for for litt gode temps. Mens ved bruk av fullcoverblokken slipper du å tenke på luftflow rundt kortet. Ved klokking vil nok fullcoverblokken lønne seg best.

Har selv montert en Stealth på et GTX. Husker ikke temps nå. Men mener vi fikk rundt 50% lavere temps enn med standar kjøler.

Endret av MoDzoNa
Lenke til kommentar

Se der ja, hvilken av danger den eller stealth blokken ville du valgt?

Angående tilbudet i første blokk så har jeg glemt å si at 75% av delene er nye og jeg får med 2 super silent 120mm og fri frakt. Hvordan er dette tilbudet iforhold da?

Er det verdt og legge til litt penger og heller gå for det oppsettet du har satt opp Modzona?

Lenke til kommentar

Ok, men nå har jeg fått solgt G80 kortet mitt så jeg kommer til å gå til innkjøp av et G92 kort.

Men hva synes du om at jeg kjøper dette brukt:

- pumpe med kontroller (eheim)

- vanntank (295,-)

- EK vannblokk 8800 gt/gts g92

- Slange 2-3m , nipler til alt, overganger, 2 liter kjøleveske, gjengeteip

Også kjøper jeg CPU blokk og radiator ny.

Hva synes du om det?

Lenke til kommentar

Eheimpumpa er svak. Det er godt mulig den funker greit, men den er langt svakere enn f.eks. pumpa modzona anbefalte. Vet ikke hvor mye de brukte delene vil koste deg, men jeg tviler på du vil tjene stort på å kjøpe dem. Hvis du først skal bestille deler fra USA må du betale frakt og fortollingsgebyr uansett, og da ville jeg like godt kjøpt alt nytt. Større valgfrihet, nye, bedre komponenter og garanti. Jeg ville gjort som modzona anbefaler. Lista han satte opp er bra på alle vis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...