Gå til innhold

knuser dette kortet alle andre?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det knuser nok det meste (inkl Radeon 9700 pro, og Geforce FX) når det gjelder ytelse i proffesjonelle Open GL programmer. (Autocad, 3Dstudio max, ProEngineer, Maya, osv.)

Men til spilling (DirectX) blir det nok slått av Radeon 9700 pro.

Lenke til kommentar

har sett på de for en stund sidnew jeg tenkte på en ting hva med å ha et hovedkort: P4xeon med plasser til 4 cpuer og så putter man inn 4 X 2.4 ghz prossesorer = 9.6 ghz og videre 32 GB ram og en av de sinnsyke AGP pro kortene: lurer på om dette hadde vært fett å spille på hihihihihi hadde jeg jobba på quad hadde jeg kødda vilt og satt sammen dette heheog kjørt 3d mark og spilt alle spill he he he :lol::woot::grumpy::shrug::yes::evil::roll: :wink: :oops: :cry: 8) :( :smile: :) :-? :o :D :x :evil::yes: 8) 8) :lol::lol::cry::woot::grumpy::grumpy::grumpy::shrug::shrug:

Lenke til kommentar
har sett på de for en stund sidnew jeg tenkte på en ting hva med å ha et hovedkort: P4xeon med plasser til 4 cpuer og så putter man inn 4 X 2.4 ghz prossesorer = 9.6 ghz og videre 32 GB ram og en av de sinnsyke AGP pro kortene: lurer på om dette hadde vært fett å spille på hihihihihi hadde jeg jobba på quad hadde jeg kødda vilt og satt sammen dette heheog kjørt 3d mark og spilt alle spill he he he :lol::woot::grumpy::shrug::yes::evil::roll: :wink: :oops: :cry: 8) :( :smile: :) :-? :o :D :x :evil::yes: 8) 8) :lol::lol::cry::woot::grumpy::grumpy::grumpy::shrug::shrug:

Steike,du ser ut som hele forsiden til Harware.no,tenkte jeg skulle si by by.

Lenke til kommentar
har sett på de for en stund sidnew jeg tenkte på en ting hva med å ha et hovedkort: P4xeon med plasser til 4 cpuer og så putter man inn 4 X 2.4 ghz prossesorer = 9.6 ghz og videre 32 GB ram og en av de sinnsyke AGP pro kortene: lurer på om dette hadde vært fett å spille på hihihihihi hadde jeg jobba på quad hadde jeg kødda vilt og satt sammen dette heheog kjørt 3d mark og spilt alle spill

1. 4x2,4GHz er ikke lik 9,6GHz. Det er lik 4x2,4GHz.... og du før kun først bruk for ytelsen om du kjører 4 tunge programmer samtidig eller noen få spesielle programmer som kan ta i bruk flere prosessorer samtidig. Men ikke regn med at ytelsen blir 4x i noen av tilfellene.

En annen ting er at Windows XP ikke støtter mer enn 4GB ram, og at så lenge du har nok ram så blir ikke ytelsen bedre av den grunn. (les: 1GB er mer en nok i massevis, som regel er 512MB nok også)

Windows XP støtter heller ikke mer enn 2 prosessorer. (evt 1 prosessor med HyperTreading)

Du måtte eventuellt valgt "Windows 2000 advanced server" for å få dette systemet til å kjøre alle prosessorene og all ramen. Og om du først får dette til å kjøre så er det heller tvilsomt om spillene og driverene er helt kompatible med den windows-utgaven.

På tampen kan jeg si at ytelsen til disse kortene er dårlige i spill. Grunnen er at de er optimalisert for proffesjonell OpenGL-bruk og ikke for spill.

Om du heller hadde brukt disse ca 100.000 kr på å bygge 10 stk vanlige spill-maskiner og invitert alle vennene dine til spilling så ville du ikke bare fått ca samme ytelse pr maskin som "drømmemaskinen" din, men også ville du fått det mye mer gøy med mange venner i stedet for å sitte alene ved en alt for dyr PC.

Mao. Pris er definitivt ikke proposjonalt med hvor mye gøy du kan få av den.

Lenke til kommentar
Men pga sin overlegne styrke innen OpenGL, vil ikke det også si at det rokker villt innen OpenGL spill også? :roll:

Spille CS med det kortet der. :D

Spill er vel basert på en begrenset utgave av OpenGL (v1.2 eller 1.4 eller hva det noe heter) mens proffesjonelle 3D-programmer bruker gjerne OpenGL v2.0 (eller er det kommet til v2.1 nå?)

Disse dyre kortene er i hvertfall optimalisert for profesjonell bruk, og ikke spill. Jeg har (naturlig nok) ikke sett spill-benchmark med disse kortene da. ( www.aceshardware.com har noen benchmark av slike dyre proff-kort og sammenlignet dem med vanlige billige sjermkort i proffesjonelle programmer)

Lenke til kommentar
Men pga sin overlegne styrke innen OpenGL, vil ikke det også si at det rokker villt innen OpenGL spill også? :roll:

Spille CS med det kortet der. :D

Spill er vel basert på en begrenset utgave av OpenGL (v1.2 eller 1.4 eller hva det noe heter) mens proffesjonelle 3D-programmer bruker gjerne OpenGL v2.0 (eller er det kommet til v2.1 nå?)

Disse dyre kortene er i hvertfall optimalisert for profesjonell bruk, og ikke spill. Jeg har (naturlig nok) ikke sett spill-benchmark med disse kortene da. ( www.aceshardware.com har noen benchmark av slike dyre proff-kort og sammenlignet dem med vanlige billige sjermkort i proffesjonelle programmer)

Xbit labs hadde det også... Der var Ti 4600 nær Quadro 4.

Lenke til kommentar

gå inn på www.discreet.com, www.aliaswavefront.com, der for dere se hvilke programmer disse kortene er laget for, www.3dmax.com har et ganske stort galleri fra personer som driver med 3d-modelering (driver litt selv også, men er bare på begynnerstadiet enda, http://home.online.no/~eidalsbo/artimages)

slike "proffe" kort om man vil kalle det, fungere rett og slett ikke i spill, de er laget for å takle masse polygons real-time, og animasjoner, last ned den testversjonen av maya 4 og prøv å lag en high-poly model med et vanlig "spill-kort", du vil nok merke fort at du ikke kan modelere final fantasy filmen (i alle fall ikke med et rimelig høyt polygon antall på objekter)

Lenke til kommentar
...slike "proffe" kort om man vil kalle det, fungere rett og slett ikke i spill, de er laget for å takle masse polygons real-time, og animasjoner, last ned den testversjonen av maya 4 og prøv å lag en high-poly model med et vanlig "spill-kort", du vil nok merke fort at du ikke kan modelere final fantasy filmen (i alle fall ikke med et rimelig høyt polygon antall på objekter)

Det er vel her Geforce FX kommer inn i bildet. :D

Lenke til kommentar
...slike "proffe" kort om man vil kalle det, fungere rett og slett ikke i spill, de er laget for å takle masse polygons real-time, og animasjoner, last ned den testversjonen av maya 4 og prøv å lag en high-poly model med et vanlig "spill-kort", du vil nok merke fort at du ikke kan modelere final fantasy filmen (i alle fall ikke med et rimelig høyt polygon antall på objekter)

Det er vel her Geforce FX kommer inn i bildet. :D

vel, har hørt at fx ikke skulle være så veldig dårlig i 3d-programmer, men det når alikevel aldri opp til kort som Quadro FX, ATI FireGL, Wildcat 4 osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...