Joffer Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Finnes det ingen "Minimal Installation" valg i RH 7.3? (Og jeg må ha 7.3 og ikke 8.0 osv osv av diverse årsaker..) Saken er at en standard server installasjon tar jo over 900 MB!! er jo helt høl i hue... 100MB burde ha holdt i massevis.. og jeg hadde håpt på et svar bedre enn velg custom og fjern alt Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Du sitter jo på 7.3 selv, og kan sjekke der om det er noen 'minimal install'-valgmulighet når du installerer. Etterpå kan du jo bare installere akkurat det du trenger. X vil jo være ganske lurt å droppe. 100 mb kan du bare se langt etter. Minimal install av FreeBSD 5.0 tar fx. 140 mb. Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 10. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2003 Ja det gjør jeg og nei det var ingen minimal install valg.. hadde bare håpt noen hadde en lur ide/en greit kickstart script som installerte minimalt.. ingen problem å komme under 100MB om en ønsker en server only.. bare bruke Trustix Secure Linux det.. bare at jeg ikke kan det i dette tilfellet Jeg kom meg under 400MB og synes nesten jeg var flink.. custom install, og fjernet alt utenom network support og remote network managed (eller noe i den duren) og så gikk jeg igjennom hver pakke og fjernet de som ikke var nødvendig.. men det var tungvindt.. arg.. jaja.. ikke noe å gjøre med det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå