Gå til innhold

merkelig ASUS A8N SLI-problem

Anbefalte innlegg

jeg kjører et a8n sli med et gforce 7800 gt. en dag startet PCn med svart skjerm og et langt + to korte beep, altså ikke kontakt mellom skjermkort og hovedkort. jeg flytta skjermkortet fra den øverste pci16ex-sloten (blå) til den svarte nederst, også pci16ex. Nå startet PCn som før, og jeg mener å ha lest at det ikke spiller noen rolle hvilken av de to slotene man bruker når man kun bruker ett skjermkort, men jeg mener å ha fått betydelig lavere FPS i spill når det er mye som "skjer" på skjermen samtidig, og dette virker nesten uavhengig av innstillingene jeg bruker i spillene. Spiller det egentlig noen rolle hvilken slot man bruker, og kan det hende at det er HK som sliter utover det at det nekter å detecte skjermkort i den øverste sloten?

Har nettopp kjøp AoC, og med 2gb ram, nevnte skjermkort og AMD Athlon 3700+ skulle jeg klare mer enn 10-15 hakkete FPS på laveste grafikk :S Er skjermkortet og/eller prossessor så avlegs at de ødelegger for mye?

Er litt usikker på det med FPSn, men jeg fattet mistanke da spill begynte å hakke fælt i krevende områder hvor det ikke hakket før dette skjedde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...