Gå til innhold

Lage enkelt rollover kart som skifter farge etter hvor man klikker

Anbefalte innlegg

Hei,

Noen som har tips til hvordan jeg kan lage et verdenskart som skifter farge når man f.eks. tar muspekeren over Asia eller Afrika...?

Har klar alle filene her og ser for meg et enkelt javascript eller css-script/"opplegg" som automatisk skifter ut HELE bildet da jeg har klare verdenskart, som markerer hver og en av verdensdelene med et fargefelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg var faktisk innom den der når jeg søkte på Google her, men den der skifter vel ikke farge på de forskjellge feltene i "map'en" ? '

Skal lage et verdenskart som markerer hver verdensdel med en egen farge når man tar muspekeren over det.

TROR egenttlig det hadde holdt i massevis med et RollOver-image system som automatisk hadde byttet hele bildet når man tar muspekeren over de ulike verdensdelene...

Lenke til kommentar

Det kan fort bli litt vanskelig da CSS alene ikke bryr seg om gjennomsiktige områder i bildefiler, da må man til med javascript som du har nevnt. Jeg har dessverre ikke snøring på hvordan du kan gjøre dette, men du kan jo se om det går an å sette bakgrunnsfarge til <map>.

E: Denne kan nok hjelpe deg på vei: http://www.alistapart.com/articles/cssmaps

Endret av Garanti
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...