Gå til innhold

Alt for mye Canon-programvare, hva trenger jeg?

Anbefalte innlegg

Blir like sjokkert hver gang jeg ser listen over Canon-programmene som er installert på maskinen.

post-41924-1212887733_thumb.jpg

Bruker omtrent bare Canon Capture og Canon Utilities Easy-Photo-Print, som jeg vet om i alle fall. Resten av programmene kunne jeg tenke meg å fjerne, men er det noen programmer som må være på maskinen for at det skal fungere med Canon Capture og East-Photo-Print, samt overføring fra kameraet (bruker Adobe Bridge nå, oppgraderer kanskje til Lightroom).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Bruker aldri noe av medfølgende programvare.

Legger kun inn driveren slik at windows finner kameraet når det plugges inn.

Lenke til kommentar

Du kan nok avinstallere det meste, ja. Det jeg har installert av programvare som fulgte med mitt kamera er:

• EOS Utility
  • Canon Digital Photo Professional (DPP)

Ser ikke DPP i lista di, men den følger med nyere Canon DSRL-kameraer i alle fall. Går for å være et svært bra program for enkel etterbehandling av bilder i RAW-formatet.

Ut over dette trenger du kanskje et program til å se bilder (Picasa eller liknende) og eventuelt mer grundig etterbehandling av bilder (Adobe Photoshop Elements eller liknende gratis alternativer).

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
Du kan nok avinstallere det meste, ja. Det jeg har installert av programvare som fulgte med mitt kamera er:
  • EOS Utility
  • Canon Digital Photo Professional (DPP)

...

Samme oppsett her.

Ellers bruker jeg av gratisprogrammer Picasa for organisering (med picasa2flickr-pluginen) og selvsagt Gimp, jeg har enda ikke støtt på noe i mine egne redigeringsoppgaver som krever piratkopiering Photoshop ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...