IceFox Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Da fortsetter mitt makroeventyr. Dette er et fra dagens fangst, rundt 22-tiden. EXIF: Lukker: 1/20 sek Blender: f/6.3 ISO: 400 Brennvidde: 105mm Fyr løs! Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Er folk redde for å kommentere? ------ Meget bra! Fin diagonal, flotte farger og herlig DOF! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Jeg er selvfølgelig enig med Marius. Har jobbet med mine egne bilder, så jeg har ikke hatt tid. Etter mine fattige evner så kan jeg kun bruke min estetiske sans når jeg konkluderer at dette bildet er flott. Tydelig, skarpt og med behagelig grønnfarge. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Jepp, bildet er MEGET bra, og synd at folk ikke sier ifra! Jeg kan ærlig talt ikke finne NOE negativt, og det er ikke likt meg. Syns folk skal kunne tørre å si fra om de liker noe! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 (endret) Det er jeg pokkermeg enig i. Det er ikke nødvendig med stor teoretisk ballast for å vite om du liker noe, eller ikke. Jeg synes folket skal si hva de mener, og ikke skjule seg bak "mangel på kunnskap". Alle har jo øyne, og kan se om noe er fint, spennende eller direkte stygt. I deres øyne. Det er jo det som er drivkraften til de fleste bidragsytere her. Endret 8. juni 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 (endret) Knallfint makro. Nydelig bokeh. Skarpt. Flotte linjer som lages av blomsten og som står i fin kontrast til fargene fra øyenstikkeren. Denne bør du forsøke å få publisert i oneexposure.com! Det som skiller ditt bilde fra andre fine makrobilder her inne er den flotte komposisjonen. Edit: Et av de flotteste makrobildene her på billeddkritikken. Endret 8. juni 2008 av Autoxave Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Deilig å endelig se et macro hvor hele innsekten og det den er på er skarpt. Utrolig behagelig fargetoner. Lenke til kommentar
elZiko Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Går det virkelig ann å ta så flotte bilder med et kamera? da tror jeg jaggu jeg må få fikset meg ett. Bildet ditt er fantastisk og se på, fine farger:) Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Går det virkelig ann å ta så flotte bilder med et kamera? da tror jeg jaggu jeg må få fikset meg ett. Bildet ditt er fantastisk og se på, fine farger:) For andre gang, det er fotografen - og ikke kamera - som tar flotte bilder. Dette kan du klare med markedets billigste slr, og et vanlig makro-objektiv (samt blitser, muligens). Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Man klarer ikke noe slikt med en blits. (Med mindre den har softboks på 150cmx150cm. Lenke til kommentar
Dieter Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Veldig fint. morro å sett i større format Lenke til kommentar
Storm67 Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Rett og slett nydelig Thomas. Blinkskudd. Lenke til kommentar
presjes Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Som nevnt tidligere likte jeg at hele motivet i bilde, samt blade som insektet sitter på er klart, mens bakgrunnen er behagelig grønn og uskarp. Bilde er kjempe fint og jeg syns det er fasinerende å se insektene så detaljerte, men for at det ikke bare skal være enda en meget fint macro bilde så savner jeg litt action jeg. Ikke at det er for mange meget fine macrobilder, men i forhold til at interessen min for macrobilder ikke er like stor, så ønsker jeg litt action i macroverden også. Avsluttende vil jeg legge vekt på den harmoniske og behagelig følelsen jeg får av å se på bilde Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 Helt utrolig morsomt å høre så fine kommentarer! Tror ikke makroobjektivet var noe særlig bomkjøp, gitt... Lenke til kommentar
wollollo Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Meget fint og behagelig, slenger meg på all skryten over. Jeg savner kanskje litt liv, et glimt av farge eller bevegelse, noe som interesserer, ikke bare er til behag. Men jeg er ikke sikker - det kunne lett ødelagt et ellers nydelig bilde. Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Veldig bra - jeg kunne tenkt meg å sett Litt mindre vinkel på det, dvs en litt slakere diagonal i bildet - og dermed ett litt mer firkantet bilde Men for all det, dette er ett blinkskudd ! Lenke til kommentar
riktig Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Helt enig med Marius, klarer ikke å finne noe negativt her. Glimrende macro. Det sier litt, for jeg er ikke så begeistret for den sjangeren i utgangspunktet. Man blir så begeistret over at man kommer så nært at man gjerne er fornøyd med det, og glemmer å komponere, men det har du absolutt klart. Fargene er også herlige. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Se, etter litt skjeft har det kommet 10 nye kommentarer! Thomas fikk dette som dagens bilde på Photosight.org, så ikke bare vi som likte bildet! Kjempebra start, og som jeg sa, nå kommer utfordringen med kreativitet og bilder som skiller seg ut. Det hjelper ikke å ta et slikt bilde igjen. Hva med å knipse noe annet? ( se hvordan du takler andre insekter enn vannymfene du er så bortskjemt med ) Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 Dagens bilde, samme dag jeg registrerer meg, er vel ikke så ille det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå