Gjest Inluuve Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Jeg vet det er alt for mange tråder om dette. Men får alikavel bare hive meg uti det. Det er da en jente jeg liker. La oss kalle henne jeg liker; Nasse (som jeg så i en annen post) Nasse går i 9'ende, faktisk klassen til lillesøsteren min ( ) og jeg går i 10'ende. Under en revy ble min bestevenn sammen med en jente i 9'ende som er bestevenn med Nasse. Vi også virkelig tonen (jeg og den jeg liker) under denne revyen. Etter dette snakket vi litt på MSN, alltid med en hyggelig tone. Men jeg blir alltid så redd for å si feile ting, så det setter seg som oftest fast, og det hender at jeg sier jeg må spise ( i 5 tiden ) for så å sette på 'borte' på MSN. En dag etter å ha postet her så tok jeg motet til meg å spurte om hun ville være med på å finne på noe sosialt. Men uheldigvis måtte hun vekk (ja det er bekreftet at hun faktisk skulle bort ), i renn adrenalin skrev jeg vel noe sånn som at jeg var litt betatt av henne. Også klarte jeg å drite på draget ved å si; Vil det være noen vits å spørre igjen en senere gang? Hun sa, 'vet ikke'. En stund etter revyen ble jeg og kjæresten til bestevennen min venner. Vi snakker på MSN osv, og jeg blir av og til medbestevennen min til henne. Jeg sa etter en stund til henne og bestevennen min at jeg likte Nasse. De virket ikke akkurat sjokert, men alikavel. Vi dro så en dag bort til kjæresten til bestevennen min, uten at jeg vet det har de invitert Nasse bort også. Jeg som har dratt i helt slumme klær, shorts og sånt, blir litt fortumlet. Vi ser en film og sånt, men jeg klarer bare ikke å få snakket eller noe (Jeg har en tendens til å bli supernærvøs når jeg er i nærheten av den jeg liker, ellers er jeg en ganske utadvent fyr). Når vi går hjem driver vennen min å flirer, jeg synes jeg har drette meg skikkelig ut. Tenker som så at nå har jeg drette meg ut, da blir det nok ikke noe . Noen dager senere så er jeg på løkka å spiller fotball da en vilt fremmed gutt (lillebroren til en jeg kjente på barneskolen) kommer å spørre hvordan det går med meg og Nasse? Jeg er tenker bare '?!?!?!!?!??!?!?! WTF? Hvordan vet han det? Jeg har jo bare sagt det til de to.' En eller to dager senere klarer jeg å rote det til på kjøkkenet, så kommer søsteren min ned å sier: Du kommer aldri til å bli gift om du fortsetter slik, dette skal nok Nasse få vite!. Igjen '?!?!?!?!?!?! WTF?!' tenker jeg. Noen dager har nå godt, men jeg har ikke hatt tid til å snakke ordentlig med Nasse via MSN eller noe, jeg har jobbet og jobbet. Nå i dag, for 10-20 minutter siden snakket jeg med kjæresten til vennen min og hun sa at jeg ikke hadde drette meg ut osv på den 'overraskelsen'. Hun forteller at Nasse har skjønt at jeg liker henne og at hun ikke har sagt det til noen. Jeg vet at bestevennen min ikke har sagt det til noen, for slikt gjør han ikke. Så nå sitter jeg her å skriver til dere. ? Hva skjer? Jeg er fortsatt betatt av henne, men hadde liksom gått inn for å prøve å ikke fokusere så mye på henne. Jeg mener selv jeg ikke har fått så gode signaler, noe som kanskje indikerer at hun ikke liker meg, og at jeg bare kaster bort tiden min Unnskyld, jeg vet jeg kunne hatt litt flere avsnitt. Og om poenget ikke kommer helt fram er det bare å spørre. Det jeg kunne tenke meg at noen kunne svart på er om; - Hva burde jeg gjøre? - Hva kan ha skjedd når alle plutselig vet det? - Noen tips til ikke å bli så sykt nærvøs i nærværet av ei jeg liker. Det hemmer meg ganske mye :S - Alle tips er velkomne Mvh B Lenke til kommentar
srbz Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 - Kanskje du bør finne ut hva hun egentlig synes om deg. Du har vel egentlig forklart deg overfor henne i tillegg til at hun allerede hadde forstått at du var keen på henne, så ballen er vel strengt tatt hos henne nå. - Det er to mulige forklaringer på hvorfor du får disse spørsmålene: enten har noen av de du har fortalt dette til, lekket, eller så er det så åpenlyst hva du synes at "alle" ser det. - Det er vel vanlig å være mer eller mindre nervøs ovenfor jenter man liker. Alternativt kan du prøve å tenke på noe helt annet som roer deg ned, uten at dette fører til at du ignorerer henne eller at hun tolker det slik. Forøvrig virker det som flere jenter synes det er søtt med småsjenerte gutter? Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 søtt = homsevennen man alltid whiner til om kjæresten som er badass kjekk = boyfriendmaterial. Trådstarter, OMG! Hvorfor unnskylder du deg hele tiden? Det er nesten som om du unnskylder deg for å bare eksistere. Jeg kjenner ikke deg, men jeg tipper at du ikke er en ondskapsfull jævel som vi bør utrydde snarest. Jeg vil si du er en grei fyr, du virker sånn ihvertfall, og det er her problemet ditt er: Du er for grei. Alle forventer at du er grei -> de setter ikke pris på at du er grei. Nei, jeg sier ikke at du skal kjøpe deg en pisk, ta på gangsta-drakten og leke drittsekk hele dagen, men tenk over hva du selv gjør. Tenk over dine behov og dine ønsker og se rundt deg. Når andre tar seg til rette, hvorfor kan ikke du gjøre det? Vi er alle nervøse når vi holder på med ting vi ikke føler oss komfortable med. Hvis jeg plasser en gitar i hendene dine og hiver deg ut på scenen foran 4000 nordmenn, så blir du nervøs, fordi dette ikke er noe du føler deg flink til. Akkurat det samme med chicks. Hvis du ikke vil bli nervøs i nærheten av chicks du liker, må du trene på dette og bli god i det. Ja, jeg sa trene -> Det krever en innsats. Så er det opp til deg om du virkelig vil bli kvitt denne "skrekken" eller om det er like greit. Lenke til kommentar
Gjest Inluuve Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Ja, jeg er heeeelt klart villig til å trene Ja, du har kanskje rett, kan noen ganger være litt for grei.. Sier skjeldent nei om noen ber meg om noe. Men hvordan kan jeg trene? rart spørsmål. Er som du sikkert har sett i innlegget over ganske forelsket i en jente, og av erfaring vet jeg at en forelskelse ikke går over med en gang, den blir der ei stund. Har du noen forslag til hva jeg kan ta meg til å gjøre med dette? Ellers tusen takk for innlegg, håper det kommer flere Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Cluet er at: Hvis du er flink med jenter, så er du flink med jente "Treningen" går ut på å sosialisere, på å ha det gøy! Sosial fleksibilitet er stikkordet. Du har tenkt dette: "Det hadde vært så utrolig kult hvis jeg kunne bare spasert bort til jenta og sagt dette og så hadde alle sammen digget meg!" F.eks, har du baller til å gå bort til ei jente og begynne å snakke med henne? Og da mener jeg ikke å liste deg bort, rope "hei!" og så sprinte vekk. The Attack of the hei-man! Lenke til kommentar
Gjest Inluuve Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Til Raijin. Var faktisk akkurat det jeg gjorde i dag. Det var to jenter som satt i ved et vindu der jeg jobber. Jeg gikk da og sa hei, og spurte hvorfor de satt der å så ut til å ha det så kjedli, pratet i allefall en stund. Det er liksom mest for den jeg liker, hehe.. Vanskelig å forklare Mvh B Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Ah, men da lover det godt. Eller bedre ihvertfall Seff gjelder det spesielt angående den du liker. Du vil ha henne -> Du har ikke henne ennå -> Du må gjøre deg "fortjent" til henne. Når du føler at du må bevise noe, så blir du nervøs. Får meg til å tenke på de gangene jeg har klart noe utrolig kult alene, og så blir jeg bare helt: Omg! så kult! *ringe til kompiser* Hey dere må komme bort hit og sjekke ut det nye trikset jeg har lært meg! Og seff, så får man det ikke til da. Hvordan er du med heite chicks? Klarer du fint å gå bort å prate og være deg selv? Lenke til kommentar
Gjest Inluuve Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Ja, for det meste. Men noen ganger blir det litt overveldende. Klarer dessverre ikke alltid å finne på noe relevant/interesant å prate om, så det blir litt, ja.. sånn går no dagan. hehe. Jeg blir bare mest nervøs når jeg, som du sier må prøve å bevise eller gjøre meg fortjent. Har en tendens til å tenke for mye over deg sier. Det vanskeliger jo som sagt å åpne en samtale, resten går av seg selv. Når jeg først er kommet i gang går det meste av nervøsistet vekk. Så i bunn å grunn er det å starte en samtalen med den jeg liker. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Er det ikke ironisk? Jo mer du tenker på en person og "forbereder" deg, jo mer nervøs blir du. Skal komme med et tips til deg. Drit i henne! Ikke gå rundt å tenk på henne hele tiden. Du blir bare nervøs av det. Tenk på henne som en kompis, eller lillesøstra di. Da vil alt bli mer naturlig istedetfor den stive: "Heisann... æææ..... ellers da?" Men respekt mann. Det er ikke alle som kan gå bort til hvem som helst og slå av en prat. Lenke til kommentar
Gjest Inluuve Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Faktisk en veldig god ide. Og ja, ironisk som det er. Får vel bare tenke på henne som en kompis, men å tenke på henne som lillesøsteren min blir litt drøyt Mvh B Lenke til kommentar
indie Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Whatever floats your boat haha Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 (endret) Haha, mente ikke at du skulle innbille deg at hun var en av kompisene dine! Ser det for meg, du og dama i full gang i høyet: Deg: mmm... oh yeah... baby... aaahhh.... å.. ÅÅÅ... Fredrik! Tipset er å behandle henne som en kompis eller lillesøstera di. Da blir tonen mer ertete og tøysete. Hehe, men, ser at formuleringen min lett tolkes feil. Ikke med vilje. Or is it? *Family Guy referanse* Endret 10. juni 2008 av Raijin Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Hvis du er nervør hjelper det å tenke på noe som ikke har noenting med noe å gjøre. For eksempel, jeg pleier å tenke på et telys på kjøkkenbordet hos faren min for å bli kvitt andre dumme tanker. Dette kan også brukes i andre sammenhenger. Det gjør ikke noe at du dreit deg ut, det kan sansynligvis rettes opp igjen. Ikke vær redd for å drite deg ut igjen, ta sjanser og ikke bli flau om du går rett på trynet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå