Gå til innhold

Prison Break Ses. 4 for amerikansk sendeskjema (!SPOILERS!) - Bruk spoilertags for fremtidige episoder ihht USA-skjema

Anbefalte innlegg

Sesong 4 er nødvendig. Når skulle serien ha slutta da? Ved at Michael og co stakk halen mellom bena etter at de flyktet fra Fox River og levde i frykt resten av livet? Ikke akkurat en god slutt.

Den eneste sesongen som virkelig har vært unødvendig er sesong 3. Enda en tur til fengselet, jeg følte dette bare var fyllmateriale og fan-service (folk klagde så jævlig på at Prison Break ikke hadde nok fengselgreier)

Sesong 4 har IKKE vært dårlig, det er bare å feil å påstå. Jeg tror at mange vil ha en slutt på det nå, fordi vi vet at serien skal slutte. Men når støvet legger seg og tiden går vil folk innrømme at sesong 4 egentlig ikke var så dårlig likevel! Det er pop å hate PB for øyeblikket.

Sorry hvis jeg virker arrogant og bombastisk nå, men jeg er virkelig så sikker i min sak. Sesong 4 har hatt massevis av flotte episoder, og et par småkjedelige. Generelt har kvaliteten vært høy, selv om de kunne ha droppa Self sitt bedrageri og alt familiesnakket (klisje til tusen)

Skal for første gang sitte oppe i natt og vente på episoden. Blir spennende :)

Jeg er så jævlig enig at jeg holder på å gråte akkurat nå. Det er AKKURAT det det er, POP å hate PB. Er man litt åpen og tenker litt er sesongen bra og spennende og hver episode er like gøy spør du meg. Derfor de som vil at serien skal ende raskt osv. osv. er ikke ekte Prison Break fans spør du meg. :) Men jeg sier ikke mer.

Uansett, episoden er nok ute kl. 4 tenker jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pop? Det er en jævelig tåpelig kommentar, dere skjønner det jo selv at PB har virkelig falt i grunn. Dere innrømmer det bare ikke av en eller annen grunn. Det virker som du også nekter for at serien har gått i crappern. Se på skjebnen til serien, den gikk fra en av de store seriene på kanalen. Går fra guldrekka til Fox på mandager, til renna på fredager.

Angående S3 er jeg totalt uenig, S3 var veldig nødvendig og når du sier at S4 er så bra og rakker ned på sesong 3 for det blir bare idiotisk. Det har vært mye mye mer fyllestoff i S4 enn det var noen gang i S3.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Er ikke noe å gråte over. Driter også i om folk er skikkelige fans av serien eller hva du kalte det. Poenget er at folk ofte fordømmer serier for å avvike fra temaet, spesielt hvis serien også får flere sesonger enn planlagt. Teite greier spør du meg.

@Maha:

Sesong 4 er NØDVENDIG for avslutningen. Sesong 3 ble bare en "bump in the road" for Micahel og co, de var i ferd med å ta hevn på The Company, men så ble han og de andre fengsla, på ny. Videre brukte forfatterne hele sesongen på å bygge opp en karakter, Whistler, som ble skutt med en gang han kom ut av fengselet. Sesong 3 hadde null betydning for plottet generelt.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
For en tåpelig kommentar der, ikke noe å gråte over? Er jo du som bryr deg om serien, det er du som behandler serien som et mobbeoffer.

Den var rettet til TC, som tydeligvis ble rørt til tårer av mitt forrige innlegg. Sikt bedre hvis du skal skyte med kanon.

Dessuten sa jeg ikke at sesong 4 er uten feil, det ser du hvis du leser innlegget bittelitt nøyere.

Lenke til kommentar

Først og fremst, var det litt overdramatisert og jeg er nettopp tilbake fra en liten kveld ute hvis dere skjønner. Men det jeg egentlig prøvde å si var at jeg syns det blir så lett å si at PB suger nå og at "HØHØ, den går på crappern fredagkvelden i USA" osv. osv.

Ser man rett og slett på S4 som en hel er den mye bedre enn S3 ja som jeg er helt enig i var bare fyll siden folk ville ha fengsel involvert igjen. Hvordan er S3 relevant med resten da Mahavishnu? S4 er jo faktisk en avslutning på det hele som faktisk er mulig å skjønne, og det er nødvendig. Kanskje det har vært litt dårlig til tider men overalt syns jeg det er spennende å se en episode hver uke og er alltid like gøy å sette seg ned og ta på en episode prison break. Om det er på en tirsdag eller en lørdag, driter jeg i.

Lenke til kommentar

Da er den nesten klar til å sees gitt. :D

EDIT: sorry dobbel.

EDIT 2: Damn, ikke dårlig av moren til Michael. Nå er Lincoln i en bad bad spot. Men, akkurat hvorfor sa han assistenten til Christina, "It really is too bad about Michael"..?

Endret av tc47
Lenke til kommentar
Da er den nesten klar til å sees gitt. :D

EDIT: sorry dobbel.

EDIT 2: Damn, ikke dårlig av moren til Michael. Nå er Lincoln i en bad bad spot. Men, akkurat hvorfor sa han assistenten til Christina, "It really is too bad about Michael"..?

sikkert fordi famlie forholdet ikke akuratt er så veldig bra mellom dem?

syns alt blir for dumt. noe av det vi fikk vite i episoden her ødelegger bare alt av prison break

Lenke til kommentar

God episode, syns spenningen bygger seg opp igjen. Godt og se T-Bag tilbake som kald badguy, men litt mye klisje med Sarah gravid og at Linc ikke er broren til Micheal. Sistnevnte er egentlig bare unødvendig og dum...

Lenke til kommentar

Episoden var spennende nok, og hadde mye herlig action. Å se Michael få ut aggresjon mot moren sin var fabelaktig. Men syns Sara var irriterende i denne episoden, hvor lett hun ble lurt av Christina var bare teit. Og hele greia med at Michael og Linc ikke er brødre syns jeg de kunne spart seg. Det ødelegger på en måte alt serien hele tiden har handlet om.

T-Bag er mer og mer tilbake som en kald jævel, det er noe jeg kan like. Spent på hva slags skjebne han får framover, jeg tviler på at han har det i seg å putte en kule i panna på Lincoln etter alt de har vært igjennom. Om situasjonen kommer, så tror jeg T-Bag sin myke side vil være altfor mye til stede til at han klarer det. Men vi får se.

Lenke til kommentar

En bedre episode, men veldig bra hvordan de nå nærmest har ødelagt hva serien i første omgang handlet om. Veldig dårlig dårlig sjakktrekk.

Vi har hatt medlidenhet for at Michael brøyt ut broren sin og i tilegg endte med å bryte ut psykopater, tyver og drapsmaskiner i en god stund. I ca. 4 sesonger, og nå starter de med å ødelegge det? Altså jeg synes ikke det hjalp til noe, og var heller mer med å ødelegge.

Likte T-Bag delene, fint at han får bli Company på en måte(men Krantz lurer/skyter han vel etter hvis han dreper Linc?). Personelig vil jeg at han skal overleve, men for all del kan han dø i slutten av sesongen. Både karaktern og skuespiller har vært enten top-notch eller brukbar gjennom serien. Mahone har også vært veldig bra, og jeg tror ikke vi får noe bad slutt for han.

Lenke til kommentar

Jeg tar også meg selv i å ønske en "god" slutt for T-Bag. Til å være den psykopaten og morderen han er, får han overraskende mye sympati fra meg. Han vil neppe slippe helt unna ved seriens slutt, det tror jeg ikke skaperne tør tillate seg å gjøre, det kan lett skape et moralsk spørsmål. Men vil gjerne at han overlever, og heller blir sendt tilbake til fengsel. Selv om det kanskje ikke er den lykkeligste slutten for ham selv, da en retur til Fox River bare vil være med å gjøre ham til den han var tidligere (som han nå sier han er ferdig med).

Alexander Mahone er kanskje den jeg har aller mest sympati med i hele serien, på linje med Michael, og er det én person jeg unner en bra slutt så er det vel ham. Hva Don Self angår så kan han gjerne få en kule i panna for min del, egentlig hadde det vært vel fortjent, for å være slik en drittsekk.

Lenke til kommentar

Jeg synes også dette er feil av manusforfatterne. Men la oss se det på en annen måte. Slektskapet til Linc og Michael (eller det eventuelt ikke-eksisterende sådan) er kun en formalitet. De har alltid vært der for hverandre og vært brødre, og det forandrer i realitet ikke mye - men signaleffekten er feil.

La oss håpe det var en løgn fra Christinas side, som tross alt hadde en del lusne argumenter for at de ikke var brødre også. Og at serieforfatterne fordummer Linc litt er også noe jeg ikke helt setter pris på. Han har tross alt også vist seg fra smarte sider i serien, selv om han har en tendens til å la temperamentet avgjøre.

Lenke til kommentar
Jeg synes også dette er feil av manusforfatterne. Men la oss se det på en annen måte. Slektskapet til Linc og Michael (eller det eventuelt ikke-eksisterende sådan) er kun en formalitet. De har alltid vært der for hverandre og vært brødre, og det forandrer i realitet ikke mye - men signaleffekten er feil.

Enig. Det er teit hvis det stemmer at de ikke er brødre, men jeg tror ikke det vil forandre noe. Blod er ikke så forbanna viktig. Om noe tror jeg heller de blir mer samlet i hatet mot moren, og dels faren, for at ingen sa i fra om dette.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Veldig einig med mange av kommentarane her. God episode alt i alt, men det med at dei ikkje er brødre likevel øydela ein del. Fekk assosiasjonar til ein eller annan teit såpeserie. Men som nokre er inne på, Linc og Michael har uansett eit ganske sterkt forhold til trass for at dei ikkje er brødre. Linc var berre 3 år (?) då Christina og faren (som eg ikkje kjem på namnet til no) tok han inn i familien. Det eg lurer på er om Linc veit at han og Michael ikkje er brødre. Tvilar veldig på om han veit det, men var ein tanke som streifa meg akkurat no.

Lenke til kommentar

Det kan jo tenkes at Christina bare løy, for å se om det ville få Michael til å bry seg noe mindre om Linc.

Men hvis de ikke er biologiske brødre, så betyr det egentlig ingenting, det forandrer ikke historien. De er brødre i ordets rette forstand, Linc har støttet Michael opp gjennom barndommen, slik bare en bror kan, og Michael gav opp hele karrieren sin, for å få Linc ut av fengsel. Blod eller ikke blod, de har stilt opp for hverandre som brødre.

Lenke til kommentar
Men hvis de ikke er biologiske brødre, så betyr det egentlig ingenting, det forandrer ikke historien. De er brødre i ordets rette forstand, Linc har støttet Michael opp gjennom barndommen, slik bare en bror kan, og Michael gav opp hele karrieren sin, for å få Linc ut av fengsel. Blod eller ikke blod, de har stilt opp for hverandre som brødre.

enig der, men det er likevel vanskelig å se på de på samme "bror-måten" som før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...