Gå til innhold

Prison Break Ses. 4 for amerikansk sendeskjema (!SPOILERS!) - Bruk spoilertags for fremtidige episoder ihht USA-skjema

Anbefalte innlegg

Dere må skjerpe hukommelsen!

Abruzzi gikk for å drepe han der fyren som hadde tystet på han og fått han i fengsel (Fibonachi elns), men Michael hadde gitt han falsk informasjon, så huset var tomt.

Mahone fant på en eller annen måte ut hvor Abruzzi var på vei (dette husker jeg ikke).

Abruzzi var innesperret i huset da politiet var på begge sider, så han gikk ut frontdøren med et hardt grep rundt korset han hadde rundt halsen, og trakk fram en pistol fra innerlommen, slik at de skulle skyte han (han hadde ingen hensikt i å drepe noen av politifolkene).

Grunnen til at han ville bli skutt og drept, var fordi han ikke ville gå tilbake til fengsel.

Nå må du skjerpe hukomelsen. Det var ikke Michael hadde gitt han falsk informasjon :p

Okey. Fuck det.

Husker ihvertfall det som skjedde når han var inni huset :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I Sesong én gikk Abruzzi og Michael sammen for å lure en av Mafiabossene fordi Abruzzi var litt short on cash og Bellick lot ham ikke styre PI (Prison Industries). Michael ga Abruzzi et bilde av Veronica Donovan og fikk Mafiabossen til å tro at Abruzzi hadde gjort "hjemmeleksen" sin. Michael sa dermed at Fibonnachi var i Tampa Bay (?) i Canada. Mafiabossen ga da Abruzzi mer penger som takk for innsatsen, men politiet dukket opp på adressen som Michael ga ham. Fibonnachi var nemlig i Kansas.

Husker fremdeles den scenen hvor Abruzzi går mot Michael i Michaels Celle:

"Well we have got a hell to talk about, don't we fish?"

"What do you mean?"

blablabla "police showed up" blablabla

"How does he feel about it?"

"Pretty darn good :-)"

Ellers kan det nevnes at fetteren og nevøen til Theodore Bagwell ble drept rundt samme tid av Mafiaen fordi T-Bag truet med at hvis han ikke fikk ringe fetteren fem minutter før og tyve minutter etter de rømte, så ville fetteren ringe politiet.

Når Abruzzi ble drept var han ute etter Fibonnachi som Michael aldri gav ham. En i Mafiaen forrådte ham og ga ham en adresse som FBI hadde gitt ham, eller som han hadde blitt enig med FBI om. Abruzzi reiste til motellet, åpnet døren og hørte at dusjen var på. I det øyeblikket var Mahone og mange andre FBI-agenter utenfor. Abruzzi spurte blandt annet om det var lokalt politi tilstede eller om det var FBI. Mahone svarer "Feds, John, Only the best for a man of your status" eller lignende. Abruzzi går til slutt ut, Mahone ber Abruzzi om å legge ned våpenet og knele. Abruzzi sier så: "I kneel only to GOD", reiser våpenet mot Mahone, og blir skutt 10-20 ganger, med halskjedet (et kors) som han fikk av presten i Fox River (?) i hånden.

Blander dere folkens?

Endret av Insty
Lenke til kommentar
I Sesong én gikk Abruzzi og Michael sammen for å lure en av Mafiabossene fordi Abruzzi var litt short on cash og Bellick lot ham ikke styre PI (Prison Industries). Michael ga Abruzzi et bilde av Veronica Donovan og fikk Mafiabossen til å tro at Abruzzi hadde gjort "hjemmeleksen" sin. Michael sa dermed at Fibonnachi var i Tampa Bay (?) i Canada. Mafiabossen ga da Abruzzi mer penger som takk for innsatsen, men politiet dukket opp på adressen som Michael ga ham. Fibonnachi var nemlig i Kansas.

Husker fremdeles den scenen hvor Abruzzi går mot Michael i Michaels Celle:

"Well we have got a hell to talk about, don't we fish?"

"What do you mean?"

blablabla "police showed up" blablabla

"How does he feel about it?"

"Pretty darn good :-)"

Ellers kan det nevnes at fetteren og nevøen til Theodore Bagwell ble drept rundt samme tid av Mafiaen fordi T-Bag truet med at hvis han ikke fikk ringe fetteren fem minutter før og tyve minutter etter de rømte, så ville fetteren ringe politiet.

Når Abruzzi ble drept var han ute etter Fibonnachi som Michael aldri gav ham. En i Mafiaen forrådte ham og ga ham en adresse som FBI hadde gitt ham, eller som han hadde blitt enig med FBI om. Abruzzi reiste til motellet, åpnet døren og hørte at dusjen var på. I det øyeblikket var Mahone og mange andre FBI-agenter utenfor. Abruzzi spurte blandt annet om det var lokalt politi tilstede eller om det var FBI. Mahone svarer "Feds, John, Only the best for a man of your status" eller lignende. Abruzzi går til slutt ut, Mahone ber Abruzzi om å legge ned våpenet og knele. Abruzzi sier så: "I kneel only to GOD", reiser våpenet mot Mahone, og blir skutt 10-20 ganger, med halskjedet (et kors) som han fikk av presten i Fox River (?) i hånden.

Blander dere folkens?

Jeg finner meg rettet. :/

Lenke til kommentar

Det som slår meg er at Sesong én var mye morsommere (humoristisk morsommere) enn de andre sesongene. Der har de kun laget et relativt bra manus uten humoren de hadde fra éneren.

Eksempel:

I sesong én hvor han mørkhuda vakten kastet dem ut fra pauserommet som brant ned (der hvor dem slo hull i gulvet) for å knulle kontordamen. Fangene visste ikke at det var derfor de ble kasta ut og ser han mørke vakten kommer ut med kontordamen på slep.

Lincoln: "Son of a bitch..."

Sucre: "Do you think he found the hole?"

Jeg tenkte koffert med en gang jaffall..

eller:

Når Michael går til Franklin for å få PUGNAC og sier at det er veldig kjent og man får det på hvert eneste apotek, så sier Franklin at han kan få det på sykestuen. "I can't do that" "why?" "Because they are already giving me insulinshots". Hahaha.

Lenke til kommentar

Jeg som er og har vist her inne at jeg er ganske negativ til Prison Break anno 2008/09 tenkte jeg kunne ta opp en litt mer positiv linje.

Etter å ha lest 3-4 online saker med at John Abruzzi (Peter Stormare) mulig kommer tilbake så tenkte jeg at det eventuelt fører til at siste dråpe med positivitet jeg har til serien går vekk. Før digga jeg serien 100%. Sesong 2 gikk dette ned til 60% og nå er det nede på 1%. Kommer John Abruzzi tilbake i levende live så faller kanskje den siste 1% vekk den også.

Hva skal få oss tvilere til å bli fans igjen?

Hva er så "drømme" siste del av sesong 4, med Cliffhanger til sesong 5?

Jeg mener at serien har kjørt seg inn i et ganske rart spor. Etter Sona ville Michael ha hevn for Sara som ble "drept" av The Company. Nå som serieskaperne ga henne tilbake til Michael og oss som seere så har hans hevn blitt ersattet med en "trang" til å ta ned The Company.

Vi har så fått vite mer om TC og funnet ut at moren til Michael lever i beste velgående og hun har alltid jobbet for TC. Videre har vi fått vite at TC egentlig er ganske "snille". De lager og forbereder verden på nye produkter som solcelle teknologi osv. Dette er ganske langt fra det kontrollerende TC som altså fikk en av sine inn som Visepresident og senere president.

Men hva skal egentlig skje videre nå?

Håper virkelig JFM kan bidra her da han etterlyste debatt som dette.

Lenke til kommentar

Forresten, sjokkert over at dette ikke har blitt sagt, men jeg tror T-Bag får en jobb gjennom The Company. Han har jo allerede fått en liten jobb av Generalen, og de så ut til å ligge litt på en god tone. smile.gif

Vedder på at T-Bag kommer inn i noe stort, og har forandret seg og alt.

Og om han evt. kommer tilbake til Fox River (blir en fryd å se fengselet igjen), håper jeg det slutter med at han leder PI (Prison Industries). inv_biggrin.gif

Lenke til kommentar
Det som slår meg er at Sesong én var mye morsommere (humoristisk morsommere) enn de andre sesongene. Der har de kun laget et relativt bra manus uten humoren de hadde fra éneren.

Så i episode 11 sesong 1 hvor Michael skal få Tweener til å stjele gullklokka.

Michael: Still interested in getting in on P.I.?

Tweener: Does my momma got big breastesses?

Michael Scofield: I wouldn't know.

Tweener: Hell yeah, she does... And hell yeah, I do.

haha :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...