Kjakan24 Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Kan dere ikke bare vær så snill og lage en egen tråd for "oss som syns PB har blitt dårlig og vil klage over det", i stedet for å fylle denne tråden her med den diskusjonen. Her vil folk diskutere serien og episodene og handlingen, ikke at serien suger eller ei. Problemet er at dere som liker serien ikke diskuterer Prison Break. Det eneste dere diskuterer er ting som "Når går neste episode", "når er det pause i Prison Break", "hvor mange episoder er det i sesong 4" osv osv.... Dette har NULL med handlingen i PB å gjøre, dere kan heller lage en egen tråd om sendetid av Prison Break så slipper vi som liker å diskutere Tv serier enten om vi liker de eller ikke faktisk få litt mindre støy i denne tråden. Å drive å spørre og grave om når neste episode sendes er jo bare latskap. Et enkelt google søk løser det problemet. I denne tråden burde vi diskutere handlingen i Prison Break og ikke hvor mange episoder det skal komme eller når de tar pause i serien. Nevnarion: Du burde innse at å åpne for diskusjon om handling så må du samtidig tilate at folk fra begge leire vil ytre sin mening. Forslag til deg er jo å lage en Prison Break FAN ZONE tråd der dere som elsker serien kan sitte å skryte av de gode twistene og den fantastiske storyen i sesong 4. Vi andre som er mer objektive ser sesong 4 for hva den er, nemlig en suppe kun for å tjene penger men som ikke har noe budskap. Se bare på Sara sin rolle. Serieskaperne kom ikke til enighet med skuespilleren om lengden på en ny kontrakt så de drepte henne etter fire episoder uten at hun spilte inn en eneste scene. Dette likte fansen dårlig og presset på for at hun skulle komme tilbake. Serieskaperne ville ikke tape markedsandeler og de tok en U-sving og skrev om historien slik at hun nå lever. Det er ikke slik at serier skal skrives slik at fansen blir fornøyd, men at skribentene får frem sin versjon på en best mulig måte. Tjener det til historien at en karakter skal drepes av så gjør de det. Fansen og seriens popularitet skal ikke ha noen innvirkning på showet. Her kan mange serier lære mye av The Wire og Sopranos. I de to seriene blir jo minst 10-15 store, viktige og meget populære karakterer skrevet ut av serien pågrunn av historien. Det hadde ikke noe med hva fansen ville se men hva skribentene mente var riktig for historien. Fra Wikipedia om Sara Tancredis karakter: "However, due to Callies (skuespilleren) and the show's producers being unable to agree on a new contract, the character was suddenly "killed off" in the fourth episode, much earlier than planned. Her sparse appearances during the season (including the use of stand-ins with their faces obscured) and her gruesome, off screen death was the result of working around the inability to film additional scenes with the actress, as well as for dramatic and emotional impact. However, Sara's fate was retconned due to "fan backlash" and she is alive with an active role in Season 4." Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) I denne tråden burde vi diskutere handlingen i Prison Break og ikke hvor mange episoder det skal komme eller når de tar pause i serien. Selvsagt, jeg er helt enig. Og dette gjelder begge veier. Men da burde man diskutere sesong 4, (siden det er det trådens tittel tilsier). Ikke hvorvidt sesong 4 burde eksistert eller ikke. for de som mener serien burde vært avsluttet etter sesong 2, trenger heller ikke se på serien, og dermed har de heller ingenting de skulle ha sagt her. Vi andre som er mer objektive ser sesong 4 for hva den er, nemlig en suppe kun for å tjene penger men som ikke har noe budskap. Hvorfor gidder du å se på da? Hvorfor gidder du å diskutere det her og bruke tiden din på en suppe uten budskap? Endret 2. januar 2009 av Nevnarion Lenke til kommentar
Kjakan24 Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Grunnen til dette er at jeg jobber med ide-banking rundt manus for tv og derfor må jeg se alt som kan krype å gå av serier. Har jobbet i flere år sammen med norke Pål Aam og var blant annet med på ide banking rundt "Ran" som gikk på Tv 2. Til Nevnarion: Hva mener du om at Sara kom tilbake, tror du at det var meningen hele veien at hun skulle "dø" også komme tilbake, eller tror du serieskaperne gjorde dette for rating? Eller var det planen fra starten på sesong 1 ?? Endret 2. januar 2009 av Kjakan24 Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Stakkars deg da, som blir tvunget til å se serier Angående Sara så kjenner jeg til historien. Skaperne kom ikke til enighet med skuespilleren, som også var gravid på tidspunktet. Derfor ble hun skrevet ut av serien. Men de lot oss aldri se at hun ble drept, og de skapte dermed en luke, en mulighet for å hente henne tilbake. Det var aldri bestemt sikkert at Sara skulle komme tilbake, men det var hele tiden åpent for det. Noe hun også gjorde, fordi de kom til enighet igjen. Er ikke verre enn det, og jeg syns det var en grei løsning. Jeg tror på ingen måte at alt var planlagt fra sesong 1. Jeg tror manusforfatterne jobber som de fleste forfattere av slike serier gjør, at de har en generell tanke, en ramme rundt hva som skal skje, men at ideer kommer og går etterhvert. Det er ikke noen sjokkerende realitet. Det var nok ikke planen at Sara skulle dø, men samtidig passet det bra at hun gjorde det, da det skapte den motivasjonen og det sinnet som skulle til for at Michael gadd å bryte seg ut av Sona. Endret 2. januar 2009 av Nevnarion Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Nå har jeg nettopp sett S02 og S03 igjen (over et par dager), og jeg må ærlig talt si at de har løst det på en bra måte. Tidligere var jeg fristet til å si at serien hadde tapt seg i de to sesongene, men alt i alt synes jeg de har klart seg ganske bra og holdt nivået rimelig greit fra S01 og ut S03. S04 derimot startet nedgangen, med et skikkelig "Oslo-børs-krakk" etter at Self tok Scylla og stakk. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Watch prison break NOW OR ELSE!!! We dont care if you liket or hate it!!! Neida...seriøst, så synes jeg totalt sett prison break historien har fungert veldig bra. JA det har vært litt små ting som har irritert o.l men klarer man å se bort i fra det og tenke over hele historien som helhet er den veldig bra Sessong 1 hadde jo bevisst med flere ganger at det var noe større på utsiden av murene, altså The Company. Trist de ikke klarte å rømme før slutten av sessongen JA og man tenkte mange ganger ER DET MULIG...sef måtte det jo komme en twist nå Sessong 2 de er på rømmen, man er jo gjerne det når man bryter seg ut av fengsel og vil jo si at da sessong 2 var ferdig, hadde jeg ingen negative tanker om serien så langt Sessong 3 "sukk" nok et fengsel...nok et rømnings forsøk..NEI ikke engang til...Hmm la oss fokusere på historien igjen...Ja det funker dette. Sessong 3 ferdig og ingen negative tanker fremdeles...Men sef mange tanker om vil det virke med en sessong til? Sessong 4 YESSSSS endelig ser det ut som hevnen er nær, slutten for prison break er nær og det ser ut til å bli en fantastisk historie i mine øyne i hvertfall. Hvilken episode var det man tenkte YES dette er slutten NYDELIG levert..."sukk" sef. måtte jo DON være en idiot å serien fortsatte. Siste episode var jo nok et lyspunkt i håp om at brødrene vil få sin hevn, med tanke på at Michael kom seg vekk fra det huset. Gleder meg til episodene som kommer og tror ikke jeg vil angre et sekund på at jeg har fulgt med på denne serien. Ser man på historien som helhet er det ikke så mye som er helt på trynet og har null sammenheng fra første sessong i mine øyne da. Har stor tro på at vi får en verdig finale og vi som liker serien virkelig føler at dette har vært en super serie. Skal innrømme jeg håper ikke det kommer flere sessonger da For JA er enkelte ganger også jeg tenker at dette blir Melking med stor M ja. Men jeg aksepterer det fordi jeg liker serien og historien og at de 4 sessongene har alle den samme røde tråden Endret 2. januar 2009 av Goodall Lenke til kommentar
FKL982 Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Blir ikke flere sesonger. Er nemlig dårlig melking når ingen ser på. På TV, that is. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Blir ikke flere sesonger. Er nemlig dårlig melking når ingen ser på. På TV, that is. Det er bra melking når serien er en av de mest nedlastede seriene på nettet. Lenke til kommentar
Callisto Star Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Er det slik at amerikanerne gidder å laste ned serien uten å se det på TV først da? Tror ikke de gidder å vente noen ekstra timer bare for å slippe reklame ... Bryr Fox seg og seertall i andre land? Isåfall kunne de bare sendt serien samme dag over hele verden. Lenke til kommentar
Kjakan24 Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Blir ikke flere sesonger. Er nemlig dårlig melking når ingen ser på. På TV, that is. Det er bra melking når serien er en av de mest nedlastede seriene på nettet. Så lenge ingen ser på TV så blir det ingen reklame inntekter. Hvis de taper penger på serien så kansellerer de den, har ingenting om det er mange som ser på ved å laste ned. Reklame inntekter er det serien henter inn penger på. DVD salg og andre effekter utgjør en minimal % av total inntjening. Fremtiden for tv-serier blir dermed masse produktplassering slik at vi som seere blir tvunget til å se reklame mens vi ser på seriene vi liker så godt. Personlig vil jeg heller ha reklame istedet for produktplassering. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Det vil alltid være mange som ser på tv. Men det vil alltid være mange som laster ned, og dette er noe som bare vil fortsette. Samtidig vil det også alltid være sånn med serier som har en såpass tydelig rød tråd, at man må ha fulgt med fra starten for å få noe ut av det, at seertallene vil dale utover i sesongene i forhold til starten. På grunn av at flere hopper av enn som hopper på. Sånn er det med Lost, og sånn er det også med Prison Break. Personlig mener jeg at kanalene i USA stiller for høye krav til seertallene sine. Det anses som katastrofe at "bare" 6 millioner amerikanere ser Prison Break på tv, fordi 12 millioner så sesong 1. Internett er fremtiden. Å la folket selv få velge når på døgnet og når i uka de vil se episoden av sin favorittserie, er fremtiden. Vi lever i en mye travlere verden, ting er mye mer hektisk, og folk har ikke lenger tid til å benke seg foran tv-skjermen til faste tidspunkter flere dager i uka hver uke i 23 uker i året, sånn som man hadde før. Og når folk da tvinges til å velge mellom å være trofaste seere og binde seg til kanalens sendeskjema, eller å laste ned episoden gratis dagen etter (eller uka etter), så er det helt naturlig og forståelig at dette blir gjort i stor skala. Som svar på Callisto Star sitt spørsmål; Nei mange amerikanere ser nok heller serien på tv enn å vente noen timer ekstra på å få se det reklamefritt. Jeg tror reklame eller ikke har veldig lite betydning for folk flest. Men jeg tror også amerikanere er som alle oss andre, at det betyr mye å få se det når man selv vil. At det kanskje ikke passer for alle at de MÅ se det mandagskvelden kl halv 10. Dette har også en del kanaler (som f.eks. Fox) heldigvis forstått, og tilbyr dermed sine seere å streame episoden gratis på nettsidene deres i ettertid. Noe jeg også tror mange tar seg bruk av. Men dette tilbys kun til amerikanske borgere, og dermed kan ikke vi i resten av verden nyte godt av det tilbudet. Og når valget står mellom å laste ned og kunne se det NÅR jeg vil, eller å vente flere uker på å få se det når det passer TV3 å sende det, så må jeg virkelig si at valget er MEGET enkelt. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Fra nå slutter jeg å lese/skrive her. Diskuteres jo bare om sereien er bra eller dårlig her. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Fra nå slutter jeg å lese/skrive her. Diskuteres jo bare om sereien er bra eller dårlig her. Jeg trodde det var noe av poenget med en slik tråd. I tillegg til å diskutere handlingen og hvordan vi tror serien utvikler seg, så er det jo høyst relevant å diskutere hvor vidt episodene faller i smak eller ikke. "Hvorfor gidder du å se på serien hvis du synes den er så dårlig", blir for dumt å komme med hver gang noen viser til negative sider ved serien. Det er da ingen som har sett serien helt fram til nå, som dropper å se de siste 5-6 episodene fordi kvaliteten har falt. Vi vil jo alle se hvordan serien slutter, noe jeg må si jeg ser mer og mer fram til. Prison Break begynner for min del å bli helt grei underholdning som jeg kan se når jeg ikke har noe bedre å finne på - ingen kvalitetsserie der jeg venter i spenning på neste episode, slik jeg gjorde ved den første sesongen og delvis ut i den andre... Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) Jeg trodde det var noe av poenget med en slik tråd. I tillegg til å diskutere handlingen og hvordan vi tror serien utvikler seg, så er det jo høyst relevant å diskutere hvor vidt episodene faller i smak eller ikke. "Hvorfor gidder du å se på serien hvis du synes den er så dårlig", blir for dumt å komme med hver gang noen viser til negative sider ved serien. Det er da ingen som har sett serien helt fram til nå, som dropper å se de siste 5-6 episodene fordi kvaliteten har falt. Vi vil jo alle se hvordan serien slutter, noe jeg må si jeg ser mer og mer fram til. Prison Break begynner for min del å bli helt grei underholdning som jeg kan se når jeg ikke har noe bedre å finne på - ingen kvalitetsserie der jeg venter i spenning på neste episode, slik jeg gjorde ved den første sesongen og delvis ut i den andre... Enig der. Venter egentlig på at hele serien skal slutte nå, men må uansett se hvordan det ender med Scofield og resten av gjengen. Endret 3. januar 2009 av Ari Gold Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Fra nå slutter jeg å lese/skrive her. Diskuteres jo bare om sereien er bra eller dårlig her. Hva ellers skal man gjøre i pauser? ^^ Lenke til kommentar
JFM Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Fra nå slutter jeg å lese/skrive her. Diskuteres jo bare om sereien er bra eller dårlig her. Hva ellers skal man gjøre i pauser? ^^ Diskutere hva man tror kommer til å skje? *Faen, jeg som ikke skulle skrive her mere Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Stormare kan gjøre «Prison Break»-comeback http://www.kjendis.no/2009/01/03/kjendis/p...ormare/4236252/ Gammelt? Hakke peiling. Lenke til kommentar
ThaDuckMan Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Prison Break var ferdig etter sesong 2 (helt klart!) Nå er det liksom.. tja.. Prison Break: Revenge of the prisoners... Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Artikkelen er flunka ny, den er fra i dag. Men oh my god, dette kan da umulig stemme? av alle som skal komme tilbake....nei, det blir helt merkelig. Da vil jeg heller ha tilbake Kellerman. Det er ihvertfall mulig... Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Veit at artikkelen er ny, men du veit Norge er kanskje litt etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå