Gå til innhold

Problem med router av typen D35

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en router av typen D35 som ble levert av ICE. Vi mottar også bredbånd fra nevnte selskap. Vi har god dekning fra en av deres nærliggende sendere.

Men; etter en stund med surfing/spilling, mister vi nettet uten helt å miste det likevel, sagt på en rar måte. Jeg kan sitte og surfe samtidig som jeg sitter på messenger, da jeg plutselig ikke kan surfe lengre. Jeg får ikke til å loade noen sider, men jeg har likevel nettforbindelse da jeg kan chatte på messenger, eller spille online hvis jeg drev med det før denne ”klikken”. For å ordne dette for en kort periode må jeg restarte routeren, men når jeg må gjøre det opptil flere ganger per dag så går man fort lei.

En kompis av meg sa at problemet ligger enten i port forwarding eller i dns-serveren. Da jeg sjekket ”ipconfig/all” i cmd fikk jeg denne informasjonen:

Connection

DHCP aktivert…………………….. : Ja

Automatisk konfigurasjon aktivert....: Ja

IP-adresse……………………….....: 192.168.0.4

Nettverksmaske……………………. : 255.255.255.0

Standard gateway………………….: 192.168.0.1

DHCP-server………………………. : 192.168.0.1

DNS-servere………………………. : 192.168.0.1

Så via denne informasjonen ser jeg da at datamaskinen min ser på routeren som både DNS-server og DHCP-server. Er det her problemet ligger?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok routeren som låser seg. Kanskje fordi du har for mange samtlige forbindelser mot nettet? Bittorrent?

EDIT: Det er ikke feil at den har samme DNS og gateway, men setter du en direkte til ISP i PC vil det gå raskere.

Du kan få den til å slå opp nettsider ved å sette statisk DNS i PC. Se nederst på nettverkstipssiden min.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...