Gå til innhold

Ny pc med 8800 gts i sli. No signal ved boot.


Anbefalte innlegg

Bygger en ny pc. Oppsettet er:

 

Antec neopower 650w sli ready psu.

 

Evda Nforce 780i sli.

 

8 gb 1000 mhz ddr2.

 

2 stk XFX geforce 8800 gts 512 mb i sli.

 

3x 500gb HDD

1x 74gb WD Raptor

 

Ok så først brukte jeg sikkert 5 timer på å feilsøke pga pc`en ville ikke starte. Så fant jeg ut at en skrue lagde jordfei mellom HK og kabinett. Etter dette klarte jeg å starte PC`en men nå har jeg NO signal på alle 4 DVI porter. Har kun en analog kabel fra skjermkort til så jeg bruker et DVI til analog adapter som fulgte med skjermkort.

 

Har prøvå bruke kun 1 ram brikke, kun et gfx kort i tilfellet det var PSUen men samme problem: No signal. PSUen er designet for 2x sli uansett.

 

Har hørt det kan være biosen som må flashes men siden 780i er relativt nytt regner jeg med at det burde være oppdatert?

 

Noen som har en ide om hva det kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er den nyeste, den du har?

 

Bios Version : P05p

BIOS Date : 6/3/2008

Bios File : NF78_P05p.bin (FTP / HTTP)

Notes :

 

The following was updated in release P05p:

 

* Improves graphics corruption fix. Isolated configurations were experiencing hangs with fix in P05 BIOS.

 

The following was updated in release P05:

 

* Resolves graphics corruption issues when playing videos with certain 780i and GPU configurations.

* USB / SATA compatibility improvements

* ASUS Sonar card detection fix

* CPU Multiplier reporting fix

* PCI Express performance improvements

* Enhanced save/restore of overclocking profiles

* SLI Memory option disabled for 4 DIMM configuration (config is not supported, but users are free to overclock on their own)

* Updated microcode for upcoming CPUs

Endret av War
Lenke til kommentar

Var så heldig å velge 780i av alle kort. Dette har vist en del skjeletter i skapet. Googla litt og fant ut at dette funker ekstremt dårlig rett fra box.

 

Problemet var at den vil ikke boote inn i bios (i POST). Kortet har et led dilay som viser koder. Min hopper rett til FF som er boot.

 

Googla "Instant FF" og ja, http://www.evga.com/forums/tm.asp?m=251820...page=2&key=

 

Det ser ut til at jeg må cleare CMOS ved å ta ut batteriet og la det ligge noen dager for å bli skikkelig drained, så må jeg presse på løse chips som produsenten ikke har festet skikkelig (Bios chip), for så å benchteste hele systemet del for del. Så på jeg flashe bios uten floppy disk. /wrists. Men det ender vist med at folk RMA`r kortet både 2 og 3 ganger.

 

Ikke kjøp 780i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...