Dorian Gray Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Hvorfor reklamerer vinmonopolet da? De har MONOPOL. Tror ikke noen kommer til å droppe turen innom tax-freen til fordel for vinmonopolet liksom. De reklamerer ikke i den forstand at de forsøker å lokke kundene, men for å gjøre prosessen raskere og mer effektiv, samt jobbe for at ingen under 18/20 får kjøpt noe de ikke har lov til. Det er ikke en "Kom og kjøp alkohol"-kampanje. Lenke til kommentar
Slitenkæll Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 (endret) hae virker helt håpløst, Folka på vinmonopolet er så plaga av at de må be folk vise legg så de lager en svær kampanje om at alle skall vise legg så de slipper og spørre om det, snakk om latskap :!: Edit; vell stemmer nok mere det Dorian Gray sier Endret 10. juni 2008 av cola98 Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 hae virker helt håpløst, Folka på vinmonopolet er så plaga av at de må be folk vise legg så de lager en svær kampanje om at alle skall vise legg så de slipper og spørre om det, snakk om latskap :!: Køen går fortere hvis alle har legitimasjonen klar. Lenke til kommentar
Slitenkæll Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 hae virker helt håpløst, Folka på vinmonopolet er så plaga av at de må be folk vise legg så de lager en svær kampanje om at alle skall vise legg så de slipper og spørre om det, snakk om latskap :!: Køen går fortere hvis alle har legitimasjonen klar. pfffttt. Den gjør vell det Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Ei i klassa mi fylte 18 forrige Onsdag.Hun var på polet en av dagene etterpå, hun sto midt i køen for å betale da noen kom og krevde leg av henne. Ok? Lenke til kommentar
fb60 Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Blir til tider slitsomt. Var og handlet noe brennevin med noen venner , da gikk vi 4 stykker i butikken og selv om bare to av oss handlet skulle de se legitimasjon på hele gjengen. Noen måtte fly ut i bilen for å hente da de ikke var forberedt på dette. Guttegjeng i 20-åra. Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) Tja, jeg synes egentlig ikke det er noe problem. Betaler alltid med kort, som jo er leg, så det er aldri langt unna. Jeg har faktisk aldri blitt spurt heller, bortsett fra i Sverige for et par år siden, da jeg var 18. Det var da jeg fant ut at det er 20-års grense på vin og øl i Sverige, gitt. Endret 13. juni 2008 av Mytola Lenke til kommentar
Mato Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Nå fikk visst vinmonopolet en liten dose gratis reklame her på forumet, takket være denne nye kampanjen. tror ikke de trenger noe reklame egntilg , de har jo monopol , ergo ingen konkurenter Lenke til kommentar
Kim G. Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Jeg lyttet til radio i dag og reagerte på denne såkalte "opplysingskampanjen" til vinmonopolet som var et raklameinnslag på Radio Norge. Det er vel ikke til å unngå at kampanjen har en reklameeffekt som gangner salgstallene. Vinmonopolet er tross alt et monopol, og enhver eksomnering av merkevaren "vinmonopol" skaper assosiasjoner til det å kjøpe alkohol. "åå jaa, stemmer det. jeg må jo innom polet" eller kanskje har man en kjedelig dag og tenker på hva man skal bruke helgen på - "jaaavisst, vinkveld høres jo avslappende ut". Forkastelig av vinmonopolet, etter min mening. hvilken instans er det behandler klager på brudd på reklameloverket? Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Herregud mann! Hva slags grinete gammel regelrytter er du egentlig? Tror ikke du kommer særlig langt med klagen din uansett, dette er ikke vanlig reklame,- men en opplysningskampanje på å vise legg uoppfordret. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 For all del, sleng inn en klage. Vinmonopolet vil aldri bli felt i noen sak for dette. Det handler rett og slett om holdningsskapende kampanjer, der man bevisstgjør omkring aldersgrenser og legitimasjonskrav. Det er unødvendig at man skal være nødt til å spørre om legitimasjon, og Vinmonopolet har heller ingen økonomisk interesse av å selge mer alkohol, da de er et monopol som er statlig styrt, blant annet for å begrense tilgang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå