lasse_hansen87 Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Hei sann.. Hvordan finner jeg lokal ip? Server Private IP Address? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Trykker på start-linjen. Velger kjør og skriver inn cmd etterfulgt av enter-tasten. Deretter skriver du ipconfig og ser etter "Ip adress". Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 7. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2008 (endret) står den lokale ipèn her? Må ha den for å få ps3 på nettet se... Skulle være noe i likhet med 10.0.0.2 eller noe fikk jeg høre fra nextgentel.. de skrev: NAT-tabellen og oppsett av brannmuren i modemet er menybaserte. Etter valg er gjort fra meny trykk Enter for å bekrefte. Ingen endringer blir lagret uten at du trykker Enter. For å gå tilbake i meny trykk Esc. For å definere NAT oppføringer gjøres følgende: Velg 'Quick Menues' Velg 'Network Adress Translation' Velg 'Show/Change Server list' Velg 'Easy Servers'. Velg 'Add Server' Velg 'External Service' (f.eks ftp eller "Other") Dersom 'Other¿' er valgt må første og siste port defineres. 'Server Private IP Address' (lokal ip, eks 10.0.0.2) <------DETTE LURER JEG PÅ 'Public IP Address'. (Hvis ikke fast IP, la den stå som 0.0.0.0). Husk å trykke på 'ADD NAT SERVER' Dette for at endringen skal tre i kraft. Escape tar deg tilbake til hovedmeny. Telnet-session kan nå lukkes. Endret 7. juni 2008 av lasse958 Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Etter hva jeg kan lese, så er det den lokale ip-en ja. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 (endret) 10.0.0.2 i eksemplet tilsvarer IP addressen på serveren din som i ditt tilfelle blir IP addressen du har satt på PS3. Mulig du har en PC som bruker 10.0.0.2 allerede og at du må velge 10.0.0.3 elle annen. Oppsett på PS3 blir slik feks: 10.0.0.3 Server addresse og IP addresse på PS3 SubnetMask 255.255.255.0 Default Gateway 10.0.0.1 Fungerer som default Gateway for både PS3 og PC(Er IP addressen til ruteren din) Husk at hvis du setter IP til 10.0.0.3 på PS3 så må porter du skal åpne for PS3 åpnes mot IP 10.0.0.3 siden det blir server addressen. Endret 7. juni 2008 av Knopfix Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå