girl_from_mars Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Hei! Jeg skal kjøpe kamera og har selvsagt sjekket på de fleste nettsider. Jeg har aldri hatt digitalkamera før. Har ikke noe spesielt jeg skal bruke kameraet til, men tenkte at jeg når jeg først skulle kjøpe et kamera så ville jeg legge litt penger i det. Nå som Ixus v 400 er kommet ut er jo dette interessant, har funnet det til 4495,- som jo er en bra pris. Har også sett på Canon Powershot S45 og 50..men har ikke helt fallt for dette kameraet. Det jeg har "forelsket" meg i er Powershot G3, men jeg vet ikke om jeg har behov for alle disse finessene? Vet ikke helt hva alt skal brukes til... Og er det da et poeng å bruke såpass mye penger på kamera da? Vil gjerne høre meninger for og i mot å legge 7000-8000,- i et kamera når jeg ikke har så veldig erfaring med digitalkamera.. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Fordelen med Ixusen er at du kan ha det med overalt. G3 er så stort at man i praksis ofte vil legge det igjen hjemme. Jeg vet ikke hva slags jente du er, men kjæresten min ville nok mye heller hatt et Ixus 400 enn et G3. Ixus 400 går fint ned i damevesken, og man trenger ikke være flau over å trekke det opp av vesken på fest. I forhold til Ixus 400 har G3 bla. følgende viktige fordeler: - Svært mye bedre batterikapasitet - Mye bedre LCD-skjerm - Skarpere bilder - Mulighet for RAW-modus, fint i vanskelige forhold - Bedre blits, bedre blitsbilder - Bedre ergonomi - Bedre betjening av avanserte funksjoner - Skikkelig blenderprioritet og lukkerprioritet G3 er rett og slett et bedre fotografisk verktøy, og langt bedre tilpasset en fotograf som krever mer. Er fotografering en hobby bør du velge G3, skal du bare ta fine bilder er Ixus 400 et godt valg. En ide kan være å kjøp et Ixus 400 nå, og glede deg over det i 2-3 år. Så kan du kjøpe G5 eller hva det nå vil hete i fremtiden, og få et mye bedre kamera til kanskje samme prisen som det Ixus 400 koster nå. MLW Lenke til kommentar
girl_from_mars Skrevet 11. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2003 Hei! Klarte ikke å holde meg, så jeg bestillte Ixusen i går. Får det vel i morgen! Fant også ut at jeg heller kan kjøpe et dyrere kamera dersom det skulle bli behov for det, og det blir det sikkert ikke med det første. Men tusen takk for svaret, godt å vite at jeg valgte riktig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå