Gå til innhold

Kjøpe PSP fra Canada?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg vurderer å bestille en PSP og så at VideoGamesPlus.ca selger disse for 900NOK noe som er halv pris av her hjemme. Er det noen fallgruver å gå i? Spill kommer uansett til å spilles fra minnebrikke el (har ikke satt meg spesielt inn i dette enda) etter en firmwareoppdatering. Det jeg tenker mest på er strøm/lading. Jeg har hørt at slim-utgaven kan lades via USB(?). Om dette er eneste muligheten så er det jo ikke værre enn å kjøpe en USB-adapter så en kan lade fra vanlige vegguttakk. USB-strøm er jo uansett begrenset så det er samme om det er 120V eller 230V som blir matet inn i omformeren. (Eller er jeg på tur nå?)

MvH Baltazar

Endret av Baltazar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Planlegger du å drive piratkopiering? Isåfall har jeg absolutt ingenting å bidra med.

Nei. Mente at spill og lignende skal leses direkte fra en minnebrikke så jeg slipper å bytte disk. Mindre å ta meg og mindre styr (ser jeg hvertfall for meg. Har som sagt ikke satt meg noe særlig inn i dette enda, men kommer nok til å kjøpe en PSP uansett. Lurer bare på om jeg skal kjøpe fra utlandet eller her hjemme).

Lenke til kommentar
Stemmer det, slim kan lades via USB. Et USB-adapter for vegguttak burde funke fint. Regn med 25% MVA når du kjøper fra utlandet da. Anbefaler heller at du kjøper på eBay og får selger til å sende som gave.

VideoGamesPlus.ca markere alltid som gave. Fikk PS3'en min momsfritt derfra :) Og selv om jeg normalt stoler på eBay så tar jeg det safe og satset på VGP :)

Lenke til kommentar
Stemmer det, slim kan lades via USB. Et USB-adapter for vegguttak burde funke fint. Regn med 25% MVA når du kjøper fra utlandet da. Anbefaler heller at du kjøper på eBay og får selger til å sende som gave.

VideoGamesPlus.ca markere alltid som gave. Fikk PS3'en min momsfritt derfra :) Og selv om jeg normalt stoler på eBay så tar jeg det safe og satset på VGP :)

Hm, det hørtes merkelig ut. Gaver over 1000kr skal man normalt betale MVA på. Hadde de oppgitt verdi under det?

Lenke til kommentar
Hvordan er det med soner på psp?

PSP spill er sonefrie, men filmene er ikke det.

Hm, det hørtes merkelig ut. Gaver over 1000kr skal man normalt betale MVA på. Hadde de oppgitt verdi under det?

videogamesplus.ca merker pakker med gift pluss at de setter value til 20,00 CAD.

Lenke til kommentar

Det stemmer som Kris sier. De skrev "Defective toy replacement: $20" selv om det lå en brand new PS3, et forsegla GTA IV og en forsegla HDMI-kabel oppi esken :)

Har lagt inn en ordre på PSP nå så får vi se om jeg er "heldig" en gang til. Er lit spent på hva som skjer om de åpner esken for de tar jo stikkprøver.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Om noen andre skulle lure så kan den medfølgende laderen til PSP'en lades med 100-240V input. Altså fullt mulig å bruke i Norge :) Det eneste er at du må skaffe en nye ledning da Canada har annerledes stikkontakter enn oss (typisk radio/cd-spillerplugg).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...