Boralis Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Det blir temmelig umulig å hjelpe deg her om du har så lite peiling som du gir intrykk av her,dette er ikke vondt ment,men en forutsetning er at du leser bruksanvisningen først så du får en forståelse av hva de forskjellige knappene er til og hva som skjer,deretter bør du teste ut de forskjellige funksjonene for selv å se hva som skjer. Lykke til. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 (endret) Du står i manuell modus og justerer lukkertiden. Større tall= kortere lukkertid = mørkere bilder. Du er helt nødt å få tak i en brukermanual og studere den nøye om du har tenkt å beholde kameraet. Hadde jeg vært deg ville jeg nok vurdert å selge 1D'en og heller kjøpe en 40d, som er et bedre egnet kamera for nybegynnere enn 1dII. Han kan få bytte i min 20D Seriøst! Jeg regner med at kamera har større verdi enn den materiell, siden det er arv etter en kjær person. Affeksjonsverdi kan ikke måles i pund eller euro. Du må nok lese deg opp til basic kunnskap selv. Et forum er nok ikke rette stedet å lære den mest basale kunnskapen. Kompendiet er en god start, og en god fotobok på sengen er helt uovertruffent. Manual kan kanskje lastes ned fra nettet? Ikke fra Canons sider, de er for kjipe til å gi en slik service. Det må være en vennlig person som har lagt den ut i såfall. Lykke til med læreprosessen. Endret 8. juni 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 (endret) Du står i manuell modus og justerer lukkertiden. Større tall= kortere lukkertid = mørkere bilder. Du er helt nødt å få tak i en brukermanual og studere den nøye om du har tenkt å beholde kameraet. Hadde jeg vært deg ville jeg nok vurdert å selge 1D'en og heller kjøpe en 40d, som er et bedre egnet kamera for nybegynnere enn 1dII. Han kan få bytte i min 20D Seriøst! Jeg regner med at kamera har større verdi enn den materiell, siden det er arv etter en kjær person. Affeksjonsverdi kan ikke måles i pund eller euro. Du må nok lese deg opp til basic kunnskap selv. Et forum er nok ikke rette stedet å lære den mest basale kunnskapen. Kompendiet er en god start, og en god fotobok på sengen er helt uovertruffent. Manual kan kanskje lastes ned fra nettet? Ikke fra Canons sider, de er for kjipe til å gi en slik service. Det må være en vennlig person som har lagt den ut i såfall. Lykke til med læreprosessen. Jeg kan legge ut lenken en gang til her finner du engels utgave av manual/bruksanvisninga. http://www.canon.com.au/support/default.aspx Du kan skrive den ut i A4 format hvis du vil her er en tråd om det. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=919300&hl= Du kan kjøpe skandinavisk utgave fra Canon sverige. Edit:utheving. Endret 9. juni 2008 av Nautica Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Se der, det finnes en løsning for alt her i livet. Nesten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå