Gå til innhold

Vidvinkel eller Fisheye til Sony HDR-Sr12

Anbefalte innlegg

Hei folkens ! : )

Har veldig lyst på et fisheye eller en vidvinkel linse/objektiv til mitt HDR-sr12 videokamera.Synes det ser ganske tøft ut når man filmer med fisheye ivertfall.

Men saken er at jeg rett og slett ikke har noen som helst peiling på objektiver/linser til videokameraer, så jeg er ikke sikker på hva jeg burde se etter når jeg ser etter en vidvinkel eller et fisheye :s

Har lest forskjellige steder om at jeg må se etter et tall som står med en ø liknende greie bak, men jeg ser den rett og slett ikke. Så hvis det er noen som vet hva det målet på den greia på HDR-Sr12'en er,så hadde det vært kos om du hadde fått sagt det til meg. Fordi jeg har ei peiling på hva det heter ^^

OG om noen er så snille om at de kunne anbefalt noen vidvinkel-fisheye linser/objektiv til meg i prisklassen 1000-1500kr så hadde det vært perfekt!

Jeg ser ikke etter noe über objektiv/linse uansett : ))

Takk for alle gode svar !

-Adrian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk nettopp dette kameraet i posten og vurderer det samme selv.. men i tvil om det er verd prisen.

Kommer i såfall til å gå for Sony's egne vidvinkel objektiv og ikke noe ymse fra Ebay eller Amazon. Kjøpte engang ett vidvinkel objektiv til Canon 400d via Amazon, men bildekvaliteten var midt sagt elendig.. enda jeg gikk for en 'professinal' variant var det totalt ubrukelig. Når jeg senere skulle kjøpe vidvinkel objektiv til ett Canon G9 kamera, gikk jeg for Canon's orginale. Det fungerte utmerket! Med det konkluderer jeg at kamera produsentene neppe lanserer ett objektiv som gir dårlige bilder til deres kamera, mens de masseproduserte kinavarene ikke tar dette særlig tungt.. Noen andre erfaringer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...