Marius1k Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Ok. Jeg var på lan for å bytte kabinett på pcen min. Vi satte inn alt og kobla til startknappen og d (Trolig feil) siden da vi skrudde på pcen var den på i 1 sekund og skrudde seg av. Vi fikk den aldri på igjen. Hva kan ha gått galt? Kan ting i pcen gå i stykker pga detta? Og hvordan skjekker jeg om de forskjellige tinga i pcen funker? Takker for alle svar Lenke til kommentar
weebl Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 brukte dere spacers mellom HK og kabinettet? Lenke til kommentar
Marius1k Skrevet 7. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2008 hvis du tenker på sånne små metall"skruer" som løfter hovedkortet opp så ja Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Normalt sett skal det jo ikke skje, men kanskje det er en jordingsfeil i kabinettet etc. Prøvd å bytte tilbake til det gamle? Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 jævlig kjedelig med jordingsfeil men det forekommer ikke ofte. Problemet kan ligge i at du kanskje har koblet noe feil, f.eks glemt en kabel osv. Kanskje har dere satt alle start knappene på JCP1/2 feil sånn at det har kommer strøm i komponenter som har gjort at noe har blitt grilla. Gi litt mer info så det er lettere og svare, si alle tingene dere har prøvd for og fikse dette osv. Lenke til kommentar
Marius1k Skrevet 7. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2008 Vi har testa annen strømkabel, jeg jumpstarta PCU'en og den funker fint. KAn man Jumpstarte Hovedkortet+PCU'en for å se om Hovedkortet funker? Vi har også flytta runtt på power Sw og restart sw kablene for å teste d men d funker heller ikke. Lenke til kommentar
War Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Vi har også flytta runtt på power Sw og restart sw kablene for å teste d men d funker heller ikke. Du mener vel snudd som +- og ikke flytter rundt på? Tok dere et bilde før dere demonterte? Er 20/24 pin i + 4/7 pin i og evt strømmen til skjermkortet? Dere rørte vel ikke cpu og ram uansett. Lenke til kommentar
Marius1k Skrevet 7. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2008 (endret) vi hadde ikke oppsette der og da så vi testa di rundt på der de eventuelt kunne stå liksom. Under J(noe mere)1. Nei vi flytta ikke ram og cpu og strømmen til skjermkortet var i. Jeg er redd for at vi svidde av noe første gang vi testa Endret 7. juni 2008 av Marius1k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå