Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen tok kvelden etter jeg bytta kabinett

Anbefalte innlegg

Ok. Jeg var på lan for å bytte kabinett på pcen min. Vi satte inn alt og kobla til startknappen og d (Trolig feil) siden da vi skrudde på pcen var den på i 1 sekund og skrudde seg av. Vi fikk den aldri på igjen. Hva kan ha gått galt? Kan ting i pcen gå i stykker pga detta? Og hvordan skjekker jeg om de forskjellige tinga i pcen funker?

Takker for alle svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jævlig kjedelig med jordingsfeil men det forekommer ikke ofte.

Problemet kan ligge i at du kanskje har koblet noe feil, f.eks glemt en kabel osv.

Kanskje har dere satt alle start knappene på JCP1/2 feil sånn at det har kommer strøm i komponenter som har gjort at noe har blitt grilla.

Gi litt mer info så det er lettere og svare, si alle tingene dere har prøvd for og fikse dette osv.

Lenke til kommentar

Vi har testa annen strømkabel, jeg jumpstarta PCU'en og den funker fint. KAn man Jumpstarte Hovedkortet+PCU'en for å se om Hovedkortet funker? Vi har også flytta runtt på power Sw og restart sw kablene for å teste d men d funker heller ikke.

Lenke til kommentar
Vi har også flytta runtt på power Sw og restart sw kablene for å teste d men d funker heller ikke.

Du mener vel snudd som +- og ikke flytter rundt på?

Tok dere et bilde før dere demonterte?

Er 20/24 pin i + 4/7 pin i og evt strømmen til skjermkortet?

Dere rørte vel ikke cpu og ram uansett.

Lenke til kommentar

vi hadde ikke oppsette der og da så vi testa di rundt på der de eventuelt kunne stå liksom. Under J(noe mere)1.

Nei vi flytta ikke ram og cpu og strømmen til skjermkortet var i. Jeg er redd for at vi svidde av noe første gang vi testa :(

Endret av Marius1k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...