Gå til innhold

Corsair TX650W - Kortslutter sikringene


Anbefalte innlegg

PC-en min kortslutter nettet her på LAN. Har spilt her lenge, men når jeg var inni den og tuklet litt med viftene (stilte de høyere) mens PC-en var på - gikk sikringen mens jeg flyttet svakt på den. Tilfeldigheter?

 

Deretter når vi skulle få strømmen opp igjen måtte vi ta en og en PC, og koble forsiktig. Når min skulle i gikk strømmen. Vi testet også å koble min opp alene i en annen strømsikringssone (annet rom); gikk også sikringen der.

 

Er altså da en 650W strømforsyning. Vet ikke om det er den som er noe feil med, eller om strømnettet i huset ble loket med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et kabinett som gjør at PSU-en min er opp-ned i bunnen av kabinettet. Når jeg snudde på kabinettet i sted datt det en skrue utav, som tydeligvis har ligget nede i selve PSU-en. Kan dette ha ødelagt noe?

 

Edit:

Når sikringen i huset går. Betyr det at sikringen i PSU-en har gått, og at noe er gale med PSU-en sant? Det kan ikke ha noe med koblingen til hovedkort/skjermkort/vifter o.l?

Endret av m4nia
Lenke til kommentar

Klart en skrue på avveier kan ødelegge. Det er jo bare tilfeldigheter som avgjør hva og hvor mye.

 

Det er ikke alle PSU'er som har sikring. Men hvis den hadde gått så hadde det ikke lenger vært noen kortslutning som kunne ta husets sikring.

Det må være selve PSU som er defekt. Ingen andre feil kan få husets sikring til å gå.

Lenke til kommentar
Blandt de beste PSU-ene på markedet sies det. Tror jeg får bruk for 5års garantien min her gitt. Noen som har peiling på hvor lang tid Corsair bruker på å sende meg en ny PSU?

Jeg tror ikke Corsair har noen garanti mot at du putter ting inni den...

 

Men det er mulig at den virker om du får ut igjen skruen eller hva det var som falt oppi, kommer an på hva den traff...

Lenke til kommentar

Testet jumpstart den dagen sikringene hele tiden gikk, og da gikk selvsakt sikringene.

Men i dag når jeg jumpstartet gikk ikke sikringene, men viften eller PSU-en så ikke ut til å skje noe med heller.

 

Jeg testet motstanden bak der man stikker i kontakten på PSUen, og den målte 0.65 eller 6.5 alt ettersom hvilken 100 eller 1000-del man måler i. Noen anig om hva dette kan bety?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...