Lefse Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 (endret) Jeg lurer på, av ren nysgjerrighet, hva kunne jeg gjort med min 1990 mod. 1.6 XLi Corolla, rent motormessig, om jeg brukte 10 000-15 000? Det blir ikke aktuelt å trimme og modifisere bilen, da den er for gammel og har gått for langt for det, men jeg er rett og slett nysgjerrig. Endret 7. juni 2008 av Lefse Lenke til kommentar
citronen Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Turbo-konvertering. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 7. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2008 Hm, trodde slikt var betydelig dyrere enn det. Noe annet jeg lurer på, har helsynstetisk olje noe for seg på ovennevnte bil? Skal sies at bilen kjøres ganske hardt. Lenke til kommentar
citronen Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Nei, det må du ikke finne på ! Semi eller mineral. Bytt olja oftere. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 7. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2008 Kan det skade motoren om jeg bruker helsyntetisk? Bruker mineral olje nå. Hadde tenkt å skifte olje en gang i året, men er knaskje lurt å skifte oftere? Lenke til kommentar
citronen Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Selv kjører jeg intervaller på ca. 10k - delsyntetisk. Gamle biler har ikke godt av å leve på syntetisk olje. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 7. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2008 10k, blir sånn ca. hvert halvår for meg det. Hva blir best av mineral eller delsyntetisk, vil bruke det som er best for motoren. Lenke til kommentar
citronen Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 I en gammel motor, som alltid er kjørt med full-mineral, er det bygd opp naturlige avleiringer av voks. Bytter man til syntetisk, risikerer man at den syntetiske olja (som har en annen form for viskositet - annet ord for smøreevne - løser opp disse avleiringene). Resultatet er at du da kan få god gammeldags forstoppelse i motoren; noe som er synonymt med havari. Om du til nød skal endre på noe som virker; kjøp halv-syntetisk. Selv er jeg 19 år, og har kjørt flatt jern det siste året. Hva annet kan jeg si; jeg har ikke klart å ta livet av bilen min ved hjelp av billig mineralolje fra biltema. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 7. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2008 Fortsetter med den olja jeg bruker nå da. Skal ganske mye til for å kverke en toyota uansett. Takk for at du svart på tråden. En moderator kan vel i grunn stenge tråden nå, da jeg har fått svar på alt jeg lurte på. Lenke til kommentar
eab Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 (som har en annen form for viskositet - annet ord for smøreevne - løser opp disse avleiringene). Jeg har lært at viskositet er et ord som beskriver hvor tyktflyende en væske er (for å si det enkelt). Lenke til kommentar
citronen Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Det visste jeg egentlig. Dårlig formulering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå