akristina92 Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Sitter her me en Netopia 3351-ruter, og jeg får rett og slett ikke åpnet porter på den. Siden jeg ikke har tilgang til web-brukergrensesnittet benytter jeg meg av telnet, jeg går innpå NAT, legger til en ny oppføring, velger en port (10000 i dette tilfellet), setter den til min statiske IP-adresse (10.0.0.6) og skjekker. Neida, closed, closed og closed, hele forbanna tiden! Jeg har prøvd i flere dager nå, og jeg holder på å gå på veggene. Jeg har prøvd å bare sette den til TCP, jeg har prøvd å restarte routeren via menyvalget på telnet, jeg har gått ned og slått den av og på, jeg har prøvd å åpne forskjellige porter, men neida, INGENTING fungerer! I tillegg har jeg vært innom web-brukergrensesnittet (på sidene til nextgentel, ikke ved å koble meg til 192.168.1.1 / 192.168.1.0 via nettleseren min), men fikk samme resultat der. Jeg skjønner bare ikke hva jeg gjør feil! Noen som kan hjelpe meg her? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Prøvd å åpne porten i Windows firewall eller annen firewall på PC i tillegg? Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 7. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2008 Firewall bruker jeg ikke. Lenke til kommentar
Krom-stag Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Har det samme problemet som deg, håper noen finner ein løsning. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Altså, NAT må aktiveres i utgangspunktet. Quick Menu -> Network Address Translation -> NAT Associations... Sjekk at nat står på her; min linje ser ut som følger: Standard On Easy-PAT List Easy-Servers. Hovedpoenget er at On er en der. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 7. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2008 NAT er naturligvis aktivert. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 (endret) Hva skal port 10000 brukes til? Og 10.0.0.6 er jo IP til PC? Hvis det er Bittorrent du har satt port 10000 TCP til og i tillegg satt port 10000 i Bittorent klienten,og Windows firewall er av så skal det fungere. Men jeg har ikke Netopia så jeg vet ikke hva annet den krever av NAT\PAT. Endret 7. juni 2008 av Knopfix Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 8. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2008 Det skal brukes til et fildelingsprogram som heter Soulseek. Jeg har gjort som du sa, men det fungerer ikke. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 http://faq.slsknet.org/index.php?action=ar...&artlang=en Port 2234 brukes i en tidligere versjon av programmet,så står det noe mer i infoen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå