Gå til innhold

CD og cover skriver

Anbefalte innlegg

Hallo!

startet en liten skolebedrift. Her konverterer vi VHS til DVD og LP til CD. Det som er tingen er at kundende gjerne vil ha dvd og cd cover samt trykk på cd´n.

Er det en god skriver som klarer begge delene og gir fra seg et godt resultat. Kan gjerne anbefale ark som kan brukes også.

Skulle helst være en uten scanner da vi har bestemt oss for å slå av en tusing på en fotoscanner. (gjerne tips på en slik og) med mindre skriveren som blir anbefalt har en god fotoscanner.

Pris: så lav som mulig. Men kvalitet er viktigere. Bruker venlighet er ikke det viktigste, samme gjelder tiden den bruker på å skrive ut. Dette overlever vi mest sannsynlig.

Takker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis dere ikke skal ha en spesial maskin til cd-trykkingen ( noe som jeg ikke har peiling på) så er det merkene Epson eller Canon som lar blekkskriverne skrive direkte på cd-en ( cd-er spesielt laget til det ).

det er blitt sagt at også hp har begynt med det men der her jeg ikke sett noe reklame for. de hadde vist en boks med innebygd skriver og cd/dvd brenner som kunne brenne et (mono)bilde direkte på en cd-plate

selv har jeg ikke hatt anledning til å prøve blekkskrivere på cd plater.

jeg vet i hvertfall at Canon har gode skrivere

Lenke til kommentar

hmm...

En kamerat av meg har en sikkelig fotoskriver som han mener at jeg kan bruke. Det er greit, siden det er ikke så mye som skal skrives ut. Likevel trenger jeg noe som kan trykke på cd. Hvis jeg ikke husker feil hadde jeg en slags cd trykker slik manuell billig for LENGE siden, noen som har en anelse om hva jeg snakker om, eller hvor jeg kan få tak en slik? Kanskje har noen et annet godt forslag som heller ikke er så dyrt? tenker jeg dropper en skriver siden den han har er ganske god.

Takk

Lenke til kommentar

jeg vet ihvertfall at canon skriverne som kan skrive på cd/dvd-er har med enaslags plate der cden plaseres på før den plaseres i skriveren. var det dette du mente ?

det andre andre alternativet er en slags dings som sentrer en klistterlap på cd-platen , men den lappen må du skrive ut først. eller var det dette du mente ?

slik jeg forstår det så var det ikke aktuelt

hvis du skal ha det veldig billig ( nesten gratis ) så kan du bruke merkepenner beregnet får cd og dvd plater og tegne på dem. man skal være temelig god til å tegne hvis det skal bli bra.

en skikelig maskin til trykking av cd plater er eksterm dyr . i tillegg så er de beregnet for større volum.

det beste er er nok en skriver som kan skrive direkte på cdplaten hvis det skal se proft ut

det er enkelte dvd og cd brennere som har et system som lar deg brenne et svart-hvitt ( mono) bilde på oversiden av cd platen , men det tar tid .

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar

Takk for svar.

Trur jeg går for en skriver til 800kroner +- som da kan skrive på plate.

Utifra det jeg mente, så mente jeg begge av anbefalingene dine. eneste er at slike klistrelapper lett kan skade cd-platen. Dette er ikke fult så heldig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...