lasse_hansen87 Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Hei sann.. Har en netopia 3351 modem som jeg har åpnet portene på for å få PS3, og Playstation Network til å funke.. Det funker helt fint, helt til jeg kobler D-Link 524, har en tråløs pc tilkoblet, og PS3èn er koblet til D-Linken via kabel... Men den vil da ikke funke som den skal, faller ut, kobler ikke til PSN osv.. Har prøvd å gått inn på D-Linken og vært inne på filter der, og åpnet for port 80, og 446 der, som PS3 må ha for å funke ordentlig, men da slutter hele nettverket å virke.. Trenger seriøst hjelp, har prøvd omtrent alt jeg kan.. Noen her som vet?? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Kan være ipkonflikt som gjør at du får problemer. Hvis du bruker samme range på netopia og d-link så blir det fort krøll. Anbefaler at du bruker D-link som rent aksesspunkt så slipper du sikkert trøbbel. Sjekk linken min for how-to. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 8. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2008 søkte litt her på forumet, men finner ikke noe om how-to guide?? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Står i linken min under Sette opp en router som aksesspunkt og switch. (Forutsetter her at den første routeren bruker 10.0.0.x) 1) Sett lan til å ha subnettet 10.0.0.0 og nettmaske 255.255.255.0 . Sett så f. eks ruteren opp med adressen 10.0.0.10. (Dette gjør vi for at vi skal kunne nå den trådløse ”ruteren” i etterkant av at DHCP er slått av) 2) Slå av DHCP (LAN) i ruteren. 3) Ethernetkabelen som kommer fra ruter#1 skal du nå sette i en av LAN portene du har på den trådløse ruteren. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 hmm, okay, kan ikke si jeg skjønte så veldig mye.. hehe.. Prøvde på noe av det nå, men det funka ikke... Når du snakker om router, er det modemet eller routere? osv, hehe Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Netopiaen din er et routermodem. Dvs at først står et modem og så en router i den boksen. Hvis den routeren som er i Netopia bruker samme ipadresser som trådløsrouteren din så vil det bli konflikt. Det er derfor bedre å kutte ut routerfunksjonen i den trådløse slik at Netopia tar seg av hele jobben med routing, porter osv. Dette gjør du ved å logge deg inn på trådløsrouteren og slå av DHCP for LAN-portene. Deretter kobler du nettverkskabel fra Netopia til en av lanportene på trådløsrouteren. Nå slipper du å forwarde porter i trådløsrouter og oppkoblingen skal fungere som om alt er direkte tilkoblet Netopia. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 Den skjønte jeg litt mere se.. så da vil d-linken her funke som trådløst acsesspunkt, og det vil funke med kabel?? Eneste jeg bør gjøre er å logge meg inn på trådløsrouteren (Altså d-linken) og slå av DHCP for LAN-portene. Deretter kobler jeg nettverkskabel fra Netopia til en av lanportene på trådløsrouteren? Da vil det funke? Bør ikke skrive inn noe ip eller noe inne på d-linken? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Du kan legge inn fast ipadresse på d-linken for å få tilgang til webinterface på den (for å endre kryptering senere). Ellers stemmer det du skriver. Bare prøv og skulle det skjære seg så er det bare å resette D-link og det blir som før. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 13. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2008 Mulig jeg er veldig fjern nå, men MÅ jeg legge inn fast ip på d-linken??? Evt hvordan gjør jeg dette?? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Du må ikke gjøre det. Som sagt så er det kun hvis du ønsker å endre oppsett på router senere. F.eks hvis du vil endre kanal eller kryptering. De to menyene du har bruk for er Home - LAN (sett statisk ip) og Home - DHCP (slå av) så vidt jeg vet. Har ikke routeren selv... Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 13. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2008 okay... så det passordet jeg har lagt inn i d-linken som man må ha for å koble på er det like vel? Lenke til kommentar
Xcited Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) Det jeg ville gjort var å sette Netopia i "bridge mode", så den overfører ALL trafikk til D-Link'en din (Står i manualen eller på nettsiden til Netopia). D-Linken kobles fra WAN til LAN på Netopia. Videre, gå inn i D-Link routeren, stille inn til PPPoE eller den type oppkobling du har der, og skriver inn brukernavn og passord som du tidligere brukte i Netopia. Videre kan du bruke denne linken for å åpne portene til Playstation Network i D-Link'en.. portforward.com Endret 13. juni 2008 av Xcited Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå