Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp ang D-Link DI-524

Anbefalte innlegg

Hei sann..

Har en netopia 3351 modem som jeg har åpnet portene på for å få PS3, og Playstation Network til å funke.. Det funker helt fint, helt til jeg kobler D-Link 524, har en tråløs pc tilkoblet, og PS3èn er koblet til D-Linken via kabel... Men den vil da ikke funke som den skal, faller ut, kobler ikke til PSN osv.. Har prøvd å gått inn på D-Linken og vært inne på filter der, og åpnet for port 80, og 446 der, som PS3 må ha for å funke ordentlig, men da slutter hele nettverket å virke.. Trenger seriøst hjelp, har prøvd omtrent alt jeg kan.. Noen her som vet??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står i linken min under ;)

Sette opp en router som aksesspunkt og switch.

(Forutsetter her at den første routeren bruker 10.0.0.x)

1) Sett lan til å ha subnettet 10.0.0.0 og nettmaske 255.255.255.0 . Sett så f. eks ruteren opp med adressen 10.0.0.10.

(Dette gjør vi for at vi skal kunne nå den trådløse ”ruteren” i etterkant av at DHCP er slått av)

2) Slå av DHCP (LAN) i ruteren.

3) Ethernetkabelen som kommer fra ruter#1 skal du nå sette i en av LAN portene du har på den trådløse ruteren.

Lenke til kommentar

Netopiaen din er et routermodem. Dvs at først står et modem og så en router i den boksen.

Hvis den routeren som er i Netopia bruker samme ipadresser som trådløsrouteren din så vil det bli konflikt. Det er derfor bedre å kutte ut routerfunksjonen i den trådløse slik at Netopia tar seg av hele jobben med routing, porter osv.

Dette gjør du ved å logge deg inn på trådløsrouteren og slå av DHCP for LAN-portene.

Deretter kobler du nettverkskabel fra Netopia til en av lanportene på trådløsrouteren.

Nå slipper du å forwarde porter i trådløsrouter og oppkoblingen skal fungere som om alt er direkte tilkoblet Netopia.

Lenke til kommentar

Den skjønte jeg litt mere se.. så da vil d-linken her funke som trådløst acsesspunkt, og det vil funke med kabel??

Eneste jeg bør gjøre er å logge meg inn på trådløsrouteren (Altså d-linken) og slå av DHCP for LAN-portene.

Deretter kobler jeg nettverkskabel fra Netopia til en av lanportene på trådløsrouteren?

Da vil det funke?

Bør ikke skrive inn noe ip eller noe inne på d-linken?

Lenke til kommentar

Det jeg ville gjort var å sette Netopia i "bridge mode", så den overfører ALL trafikk til D-Link'en din (Står i manualen eller på nettsiden til Netopia).

D-Linken kobles fra WAN til LAN på Netopia.

Videre, gå inn i D-Link routeren, stille inn til PPPoE eller den type oppkobling du har der, og skriver inn brukernavn og passord som du tidligere brukte i Netopia.

Videre kan du bruke denne linken for å åpne portene til Playstation Network i D-Link'en..

portforward.com

;)

Endret av Xcited
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...