AtroZ Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Jeg kjøpte meg nylig ny tv, en toshiba 52Z3030D. Nå viser det seg at pcen min som har blitt et par år gammel ikke er i stand til å spille av full hd 1080P. Pcen vil bli hovedsaklig brukt til avspilling av serier og filmer. Tror ikke jeg kommer til å spille noe særlig på den. Vil ha pcen så stillle som mulig, men med bra ytelse. Jeg tenker å kjøre Vista. Har satt opp følgende maskin forløpig: Cooler Master Cosmos 1000 (1195) MIST Modulær 600W Rev.3 (750) Gigabyte GA-X48-DS5 (1710) Intel Core 2 Quad Q9300 (1795) Noctua NH-U12P (477) Foxconn GeForce 8800 GT 512 MB (1295) OCZ Gold XTC 4096 MB DDR2 PC6400 (654) Seagate Barracuda 7200.11 1 TB (1288) Handlevognen finner dere her. Maskinen jeg har satt opp er egentlig litt overkill i forhold til bruken. Jeg vil helst få ned prisen litt, men vil fortsatt ha mye kraft for pengene. Som dere ser i handlevognen ligger prisen på rundt 9-10 000,- Ser for meg at det kan være litt å spare på å velge et annet hovedkort. Jeg har en filserver utenom, men vil likevel at det skal ha flest mulig s-ata porter. Vil gjerne ha et stille skjermkort som er best mulig til avspilling av video. Minne jeg tenker å bestille er ikke de brikkene som er satt opp her, men OCZ brikkene som er ukens tilbud på netshop. Vil veldig gjerne ha forslag til mer stille, bedre eller billigere deler. Noe her som ikke passer sammen? Tenker spesielt på kjøler med hovedkort. På forhånd takk for hjelper! Lenke til kommentar
Moal Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Skal du ikke ha DVD-brenner og minnekortleser? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 (endret) e8200 er et bedre valg for at den utvikler mindre varme. og den klarer fint 1080p i godt komprimert h264 format med ffdshow om du konfigurerer den til å bruke begge kjernene. de fleste p35 chipset har alt du kommer til å trenge på et htpc oppsett. så der kan du lett spare noen kroner. leste på en eller annen forumtråd at mist bare er "bra" i kort tid etter at den er ny. pga dorlige kondensatorer. velg noe annet. cosair er en "no brainer" hd3650 med passiv kjøling vil passe bra med et htpc oppsett. da kjernen klokker seg så mye ned at den nesten ikke genererer varme når du ikke bruker den til spill. og den hjelper deg også å decode Blu-ray og hddvd. da sparer du ca 700kr. hva i allverden skal man med 4gb minne i en htpc?! velg 2gb. holder lenge til vista med all eyecandy og en full hd film. (muligens nyttig brifefaktor?!) lykketil! Endret 7. juni 2008 av kjeLL// Lenke til kommentar
AtroZ Skrevet 7. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2008 Kjøpte dvdbrenner for noen mnd siden, så det trenger jeg ikke. Så billig som minne er nå så vil jeg gjerne spandere noen ekstra hundrelapper å ha plenty. Tror jeg foretrekker nvidia skjermkort, men har også vurdert PowerColor Radeon HD 3870 512 MB SCS3 Vi gjerne ha konkrete forslag til andre deler. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 (endret) problemene med ati kort som var før, er ikke eksisterende lenger. og på video kvalitet så er ati bedre en nvidia for øyeblikket. det store fortrinnet til nvidia er at de er så store nå at de har råd til å "bribe" spillutviklere til å få det til å funke best mulig med nvidia grafikk chipsett. og putte på en "nvida the way its ment to be played" logo i oppstarten av spillet. derfor boykotter jeg egentlig nvidia for alt det er verd, da jeg mener det er et meget dirty triks for å få sine kort til å virke langt bedre en konkurenters bidrag. du skulle ikke spille. dermed mener jeg at ati kort med lyd ut på hdmi utgangen er et bedre valg =) edit: nvidia og ati er vist veldig nære hverandre i video kvalitet. og det er ikke mulig å visuelt se forskjeld på ati og nvidia "video playback" Endret 7. juni 2008 av kjeLL// Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå