eXclusive1337 Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 jeg har en WD mybbook 320 GB USB ekstern harddisk. Jeg har brukt 160GB av disken og det står at det er 120 igjen, men når jeg kopierer og limer noe inn på harddisken, er den pluttselig full?? det er FAT32 filsystem så det kan kansje ha noe å si?? jeg vet at når du får en harddisk så er 1GB=1024MB.... osv.. så hva kan det være?? at jeg ikke får limt noe inn der.... har masse på den fra før!! Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Hei, Gjeld det alle typar og storleikar? FAT32 har nemlig ein ganske kritisk svakheit som gjør at man ikkje kan ha filer som er større enn ein gigabyte (noko som ikkje alltid er nok). Er ein av filene du prøver å kopiere over 4 GB er det heile ganske naturleg? Er det problemet? I tilfelle må du formatere den. Du kan konvertere også, men eg vil ikkje anbefale deg det på strak arm. Kopier alle filene over på ein sikker plass, høgreklikk på den i min datamaskin, og velj formater frå lista (etter du har tatt kopi naturlegvis). Du skal her kunne velje NTFS partisjon. Hak også av for hurtigformatering slik at du ikkje treng vente så lenge. Hugs nå at formateringa er på eiga ansvar. Sletter du eller øydelegg noko er det di eiga feil. Lukke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå