xelA Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 (endret) Finnes det en metode til å åpne backups gjort av Windows Home Server i Ubuntu/Linux? Jeg har planer om å installere Ubuntu på desktop PCen. Fra før av kjører jeg Vista og jeg har tatt backup på en Windows Home Server. Men disse filene er ikke tilgjengelige direkte på de delte mappene, og for å få tilgang til backupfiler, må jeg bruke en konsoll i Vista. Her kan jeg "extracte" filene, slik at de havner på en egen partisjon. Når jeg skal over til Linux vil jeg ha tilgang til de samme filene, men begynner å tvile på at jeg i det hele tatt har muligheten til å åpne de. Jeg har søkt litt rundt, men ikke funnet noe, er det noen som vet om en løsning her? Jeg har bestemt meg for å gå over til Linux også på server, se siste posten min. Noen som har en god løsning der? Endret 12. juni 2008 av xelA Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Nå har jeg tilnærmet 0 peil på linux generelt, men såfremt du kan remote desktoppe til WHS maskinen din så kan du bare bruke konsollet derfra, no? Lenke til kommentar
Del Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 er det noen som vet om en løsning her?Jepp, flesk inn linux på whs boksen, og hiv whs CD-en i peisen Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) er det noen som vet om en løsning her?Jepp, flesk inn linux på whs boksen, og hiv whs CD-en i peisen slettet Endret 9. juni 2008 av tacomodo Lenke til kommentar
xelA Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 er det noen som vet om en løsning her?Jepp, flesk inn linux på whs boksen, og hiv whs CD-en i peisen Omtrent samme løsning kom jeg fram til, bortsett fra at jeg kvitter meg med CDen til 1000kr på en annen måte. Jeg googler litt rundt etter gode programmer for backup, og løsninger som gjør at det er enkelt å ta backup av Windows.. Til Linux altså (kanskje helst Ubuntu). Er det noen her som har noen gode linker, eller veit om en bra løsning? Jeg er rimelig ny i Linux, men ikke dum Lenke til kommentar
Del Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Du kan jo ta en titt i signaturen min å se om det er noe du liker der Lenke til kommentar
xelA Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 Fant et program kalt backuppc, noen som har erfaring fra det? Skulle laste ned sbackup, men tenkte jeg skulle sjekke hva backuppc er.. Lenke til kommentar
Del Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Ikke testet den, men den så grei ut. Det finnes masse applikasjoner for formålet, sbackup er ekstremt enkel å sette opp, mens bacula har all tenkelig funksjonalitet, men er litt pes å sette opp. I mellom de to har du et bredt spekter, og mange er ferdigpakket for ubuntu (bare søk etter backup blant pakkene). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå