Gå til innhold

Andelsleilighet og forkjøpsrett


dude80

Anbefalte innlegg

Noen som har hatt vanskeligheter med å kjøpe leilighet pga forkjøpsrett?

 

Jeg var på visning i går (Haugerud i Oslo) og en 3-roms. Neste visning er på tirsdag. Tenker å legge inn bud på tirsdag eller onsdag. Er bare en annen som har satt seg på lista til megleren. Jeg meldte meg inn i OBOS for 3 uker siden. Prisantydning er 1.5. Om jeg byr 1.5, stor sjanse for at den ryker før meg? Boligmarkedet er vel treigere nå enn tidligere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mistet en leilighet på forkjøpsrett der vi vant budrunden.

Utrolig surt der og da siden jeg mentalt hadde flyttet inn i leiligheten, men det dukket opp en bedre i ettertid.

 

Tja, i dagens marked så lønner det seg å henge litt på gjerdet.

Har han andre lagt inn noe bud foreløpig?

Lenke til kommentar

Nei, ikke foreløpig. Håper det ordner seg :)

 

 

 

Jeg mistet en leilighet på forkjøpsrett der vi vant budrunden.

Utrolig surt der og da siden jeg mentalt hadde flyttet inn i leiligheten, men det dukket opp en bedre i ettertid.

 

Tja, i dagens marked så lønner det seg å henge litt på gjerdet.

Har han andre lagt inn noe bud foreløpig?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke gått glipp av leilighet pga. forkjøpsrett, men jeg køpte rekkehuset vi bor å nå på forkjøpsrett etterat den forrige eier godtok et bud 100k under prisantydning.

 

Det er alltid vanskelig å vite hvor mye man skal by for å unngå at noen tar den foran nesa på deg med forkjøpsrett, men noe særlig over prisantydning ville jeg ikke gått i dagens marked.

Lenke til kommentar
Håper det. Prisantydning er under takst, sikkert for å få flere på visning.

 

 

Jeg tror markedet er såpass svakt at du kan få den selv om du byr godt under prisantydning.

 

Du ønsker å få det du vil ha til en så lav pris som mulig, det er bare en til på lista, hadde det vært 40 på lista kanskje du kunne klemt til, men markedet er ikke slik lenger, prisene er på hell. Om det skulle gjøre at noen skviser deg med forkjøpsretten kan du bare prøve deg igjen senere.

Lenke til kommentar

Jeg mistet selvfølgelig leiligheten på forkjøpsrett...

 

 

 

 

 

Med forkjøpsrett i OBOS så må du melde inn forkjøpsrett, og SÅ kan du sitte på gjerdet, om du ikke melder inn forkjøpsrett så må du by på vanlig måte.

 

Mvh.

en som brukte forkjøpsretten sin i starten av April.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...