michael691 Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Er det noen som har en peiling? Og siden sjeldent er brann og andre nødssituasjoner i Norge, hva gjør brannmennene når det ikke er action? Lenke til kommentar
TWA Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Vet ikke hvor lenge det er vanlig å jobbe, men når det ikke er noe å gjøre sitter de på ræva på stasjonen. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Regner med de driller veldig mye, vasker bilene sine og pusser utstyr + masse annet jeg ikke vet. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Veldig mye vedlikehold av utstyr, og kursing osv. Forebyggende arbeid er det også sikkert noen som driver med. Lenke til kommentar
Kenny McCormick Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 (endret) er også mange som er frivillig brannmenn som har faste jobber på dagtid ihvertfall der jeg bor Endret 7. juni 2008 av Kenny McCormick Lenke til kommentar
Xtend Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Er det noen som har en peiling? Og siden sjeldent er brann og andre nødssituasjoner i Norge, hva gjør brannmennene når det ikke er action? Nå må du ikke glemme at brannvesenet rykker ikke kun ut når det brenner eller har skjedd en trafikkulykke. Tenk på alle de falske brannalarmene som går hvert døgn i landet, eller vannlekkasjer, tørrkokte kjeler, katter i trær, gamle damer som må bæres ned fra 10. etg i en blokk hvor heisen står o.l. Spesielt i Oslo og andre større byer er det en jevn strøm med utrykninger fra brannvesenet til alle døgnets tider, selvom du ikke leser om det i avisene betyr ikke det de ikke har noe å gjøre. Og hvordan i alle dager har du fått det for deg at det sjelden er brann eller andre nødstuasjoner i Norge? Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 8. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2008 Jeg vet ikke . føles bare så lite ut hvis du ser på amerikanske serier, nyheter, hendelser osv. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Faren min har vært brannmann...og farfaren min har vært "brannsjefting/byingenør" i Bodø...de spillte bordtennis når det ikke var noe å gjøre. Begge er forbanna god, så tror ikke det alltid var så mange branner å slukke. Nå er dette riktig nok en del år siden...hvertfall 25 år. Ellers er det nok vedlikehold det går i. Tror de jobbet vanlige dager (7 til 15) + at de gjerne hadde vakt om natten og sånt. Altså, de var hjemme og alt, men de kunne regne med å måtte komme på jobb i en farlig fart om det var noe. Akkurat disse vaktene var visst ganske så godt betalt. Fremdeles; dette er lenge siden, og derfor kanskje ikke så veldig relevant. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 Takk for svaret Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Morfaren min var brannmester i Bergen, to fra brannvesenet kom faktisk i begravelsen når han døde for ikke så altfor mange år siden. =) Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Er det noen som har en peiling? Og siden sjeldent er brann og andre nødssituasjoner i Norge, hva gjør brannmennene når det ikke er action? Nå må du ikke glemme at brannvesenet rykker ikke kun ut når det brenner eller har skjedd en trafikkulykke. Tenk på alle de falske brannalarmene som går hvert døgn i landet, eller vannlekkasjer, tørrkokte kjeler, katter i trær, gamle damer som må bæres ned fra 10. etg i en blokk hvor heisen står o.l. Spesielt i Oslo og andre større byer er det en jevn strøm med utrykninger fra brannvesenet til alle døgnets tider, selvom du ikke leser om det i avisene betyr ikke det de ikke har noe å gjøre. For ikke å snakke om de kommunene hvor brannvesenet fungerer som vaktselskap i tillegg og rykker ut på innbruddsalarm. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 Nice Det viste jeg ikke! Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 De vedlikeholder mye som folk sier her. Første pri er jo selvfølgelig utrykning, og andre pri er jo at alt skal være i perfekt stand før en utrykning. Hvis alt er på plass bruker de tiden sin litt forskjellig, noen trener masse, noe spiller bordtennis og andre sitter og leser. Dette er i alle fall inntrykket jeg har fått av en kamerat som har en far som er brannmann. Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 De spyler og gjør reint i gatene på våren. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 Men hvor mye tjener en ''gjennomsnittlig'' brannmann ca.? Lenke til kommentar
Kamuflasjelampe Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Brannmann Sam virker iallefall å ha ganske slacke dager + uendelig beundring fra alle småungene i byen. En gang satte det seg et skjerf eller noe fast i en værhane, men brannmann Sam ordna opp, for en mann!!1 Lenke til kommentar
Kenny McCormick Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 veit brannmann sam for president :!: Lenke til kommentar
jahas Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 De trener. Mye. Skulle nevne dette jeg også.. de har nok minimum en treningsøkt om dagen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå