fudun Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Hei, kjører nå 166 mhz fsb på min 2200+ (a7n8x). De to 512 mb ram-brikkene (TwinMos pc3200 m/Winbond) kjører cl 2-2-2-5, og ligger på samme hastighet, altså ddr333. Er det noe å vinne i ytelse ved å kjøre høyere frekvens på minnet? Jeg må sannsynligvis kjøre ned på de andre instillingene da i så fall, kanskje cas 2,5 eller noe. 3dmark2003 forsvant bare plutselig uten en lyd halvveis når jeg kjørte ddr400 med samme instillinger. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Nforce2 kjører raskere synkront med minne en asynkront(og det også med like gode settings på minnet). Dette grunnet at økelsen i latenzy er den doble av økelsen i bånbredde. At du i tilleg kan kjøre på gode settings i 333 er bare en bonus, så behold de på 333. P.s Det beste er selvfølgelig å kjøre Fsb-Minne synkronisert på 200 om du får det til. (eller endå høyere) Lenke til kommentar
fudun Skrevet 10. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2003 Takker for akkurat det svaret jeg trengte! Angående videre overklokking, så kan du lese om det her.... http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=9...6448&highlight= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå