nabbskall Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 halloen, spør for en venn av meg. Han har en moped, men han har tatt plomberingene, og lurer på hvordan det fungerer det å bli stoppet i en kontroll; de spør om førerkort og vognkort, og om den er trimmet, gjør de ikke? hva hvis han lyver til politiet om at den ikke er trimmet, og han blir tatt for det? hva er straffen for å lyve til en politimann? hvis mistanke, må han ikke inn på visning da? er jo bare å skru den orginal igjen da? Kan ikke akkurat si den går så fort uten plomber heller 55-60 kmt.. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 (endret) Hvis du blir stoppet av politiet og ikke har gort noe galt som å kjøre uforsvarlig eller for fort: hvis de da spør om den er trimma skal du bare nekte. Det verste som kan skje er at du må på visning på grunn av "mistanke om trim". Statens Vegvesen derimot. De pleier å ha med "tralla" når de først har kontroll. Det er et apparat med to ruller som du settet mopeden oppå og målerfarta. Da er det ingen utvei. Hvis du blir tatt for trim får du et forenklet forelegg på 4200kr. Endret 7. juni 2008 av gilera Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 er interessert i dette emnet selv.. så hvis de påstår at det er trim på den og du nekter, så kan dem ikke gi deg forenklet forelegg / avskilting? en kompis av meg ble selv stoppet av politiet (fulgte etter han helt hjem, faktisk inn til oppkjørselen hans) og de påstod han hadde trim (hadde så klart det, carbon farget potte osv) og han nektet for å ha trim på mopeden. han fikk verken forelegg eller beskjed om å dra på visning av mopeden Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Hvis du blir stoppet av politiet og ikke har gort noe galt som å kjøre uforsvarlig eller for fort: hvis de da spør om den er trimma skal du bare nekte. Det verste som kan skje er at du må på visning på grunn av "mistanke om trim". Statens Vegvesen derimot. De pleier å ha med "tralla" når de først har kontroll. Det er et apparat med to ruller som du settet mopeden oppå og målerfarta. Da er det ingen utvei. Hvis du blir tatt for trim får du et forenklet forelegg på 4200kr. Kan vel skaffe en slik Politiknapp, som du trykker på en knapp så går den automatisk i 45. Lenke til kommentar
Devil123 Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 det går jo an og sette på politiknapp, MEN da er det dumt om de finner den...er da oxo mulig og legge en skive mellom motor og der eksosen går ut...det er en "standard" plumbe hvis man kjøper brukt gjennom forhandler...da kan man styre farta litt selv ved og ha større/mindre hull...men det ambefales IKKE og kjøre med det i lengden...kan skade motoren...en jeg kjenner har lova meg at hvis min må på kontroll så skulle han åpne svana mi og sette inn en skive sånn at den ikke gjør mer enn 45-50:P Men setter jeg på effektanlegg kjøper jeg nok politiknapp, men skal du ha det...gjem den GOOODT Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Er vel sånn at Satans Vegvesen ikke kan skrive bøter med mindre politiet er der med de? Vet de kan annmelde og klippe skilt, men har aldri opplevd å få bot av de med mindre politiet har vært der Politiknapp er visst ikke det mest sikre etter hva jeg har hørt, uten at jeg prøvde dette selv når jeg hadde moped.. Stikkordet om du ikke vil bli stoppa med trimma moped er vel å ikke kjøpe f.eks Metrakit og andre bråkete eff.anlegg.. Selv hadde jeg en (spansk) original Derbi GPR med 9hk og ca 110km/t som maksfart (litt etter værforhold og temperatur) men ble aldri stoppa.. Bare spinkel lyd så den hvertfall ikke hørtes trimma ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå