flyby Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Har akkurat fått en Netgear SC 101 men satt meg relativt lite inn i funksjonaliteten. Så har det seg sånn at fruen i sin visdom ikke slettet NOEN av bildene jeg hadde lagt over men faktisk slettet 10Gb med bilder. Da dette NAS opplegget kjører med et for meg ukjent filformat har jeg litt problemer med å finne noen verktøy for å recovere de tapte dataene. Om noen kunne kaste litt lys på dette for meg hadde det vært fint for nå er jeg litt ute å kjøre her! Lenke til kommentar
flyby Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 *BUMP* Ingen som har noen innspill? Lenke til kommentar
haalo Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (Jeg er frista til å komme med en spydig kommentar om backup her .) En "NAS-disk" er i utgangspunktet ikke noe annet enn en disk som fungerer som en nettverksressurs. Det eneste som er nyttig her er å se på det tekniske: Hvilket filsystem (ext3, xfs, NTFS, FAT32 etc.) bruker enheten? Har du skrevet til disken etter filene ble sletta? Lenke til kommentar
flyby Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 (Jeg er frista til å komme med en spydig kommentar om backup her .) En "NAS-disk" er i utgangspunktet ikke noe annet enn en disk som fungerer som en nettverksressurs. Det eneste som er nyttig her er å se på det tekniske: Hvilket filsystem (ext3, xfs, NTFS, FAT32 etc.) bruker enheten? Har du skrevet til disken etter filene ble sletta? Haha, spydigheter tas imot med takk! Har vel greid å nevne det NOEN ganger for fruen Problemet er at jeg fikk denne enheten av en kompiss og der fulgte kun innstallasjons-softwaret med! Jeg er derfor ganske blank på hvilket filsystem den bruker men har skjønt at det ikke er NTFS eller FAT. Det er ikke skrevet til disken etter at jeg oppdaget fadesen så med det rette softwaret/fremgangsmåten burde det jo være mulig å recovere dette! En disk til og speiling blir neste skritt når jeg får løst dette her! Lenke til kommentar
flyby Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 photorec burde funke. Den skal jeg prøve, takk for tipset. Ser ut til at den ikke tar hensyn til filformatet men kun ser etter tapte data. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 den tar hensyn til filsystem, men er altetende. bruk en exif-sorter for å få orden på bildene etterpå - filnavn forsvinner jo. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) Over hvilken protokoll og hvilket grensesnitt skal du gjøre dette? Det jeg ville gjort er å koble ut diskene, og putte dem i en PC, for å så prøve å lese av data fra dem (tips: GNU/Linux støtter svært mange filsystem). Endret 9. juni 2008 av haalo Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 den tar hensyn til filsystem, men er altetende. bruk en exif-sorter for å få orden på bildene etterpå - filnavn forsvinner jo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå