Gå til innhold

videoredigering bilde for bilde?

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Mange redigeringsprogram har mogelegheit for chroma keying (det å gjere ein farge gjennomsiktig, som grøn ved bruk av greenscreen), frå billege program som Adobe Premiere Elements, Sony Vegas Movie Studio og Magix Movie Edit Pro, til dyrare program som Adobe Premiere Pro og Sony Vegas Pro.

Rotoscoping veit eg ikkje, men nokon av dei har heilt sikkert mogelegheit for å eksportere videoen som ein sekvens av biletfiler, og importere biletsekvensar som videoklipp. Enkeltfilene kan du redigere i eit biletbehandlingsprogram som Paint.NET og Gimp, før du reimporterer til videoredigeringsprogrammet.

Endret av Torbjørn T.
Lenke til kommentar

Personlig synes jeg det er forferdelig å rotoscope uten mulighet for "instant playback". Med dagens digitale verktøy (les: compositing-programmer) kan rotoscoping også kombineres med andre teknikker. Derfor vil jeg på det aller sterkeste fraråde folk å redigere ramme for ramme i et billedbehandlingsprogram.

PS: Photoshop CS3 Extended skal være bedre egnet for video, men jeg har aldri prøvd disse funksjonene selv.

Lenke til kommentar

I Photoshop CS3 kan du importere AVI filer, redigere bilde for bilde med samtlige photoshopfunksjoner, og så lagre den igjen som AVI filer. Veldig nyttig! Slipper å kjøpe diverse effektprogrammer dersom du allerede har PS CS3! :)

Endret av The_Lobster
Lenke til kommentar
I Photoshop CS3 kan du importere AVI filer, redigere bilde for bilde med samtlige photoshopfunksjoner, og så lagre den igjen som AVI filer. Veldig nyttig! Slipper å kjøpe diverse effektprogrammer dersom du allerede har PS CS3! :)

Men bare hvis du har QuickTime installert...

Lenke til kommentar
Mange redigeringsprogram har mogelegheit for chroma keying (det å gjere ein farge gjennomsiktig, som grøn ved bruk av greenscreen), frå billege program som Adobe Premiere Elements, Sony Vegas Movie Studio og Magix Movie Edit Pro, til dyrare program som Adobe Premiere Pro og Sony Vegas Pro.

Rotoscoping veit eg ikkje, men nokon av dei har heilt sikkert mogelegheit for å eksportere videoen som ein sekvens av biletfiler, og importere biletsekvensar som videoklipp. Enkeltfilene kan du redigere i eit biletbehandlingsprogram som Paint.NET og Gimp, før du reimporterer til videoredigeringsprogrammet.

Tusen takk! hadde aldri hørt ordet chroma keyer før så da jeg satt med sony vegas så jeg chroma keyer på effekter. tusen tusen takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...