wil Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Spørsmål 1: jeg har holdt på å sett litt på nette, og funnet komponenter som jeg kanskje kunne tenkt meg å kjøpe. Dette er systemet: Skjerm: 15 Tommers Flat skjerm Harddisk: 2, 120 GB Seagate harddisker. Prosessor: Intel Pentium 4, 3.06 GHZ. Hovedkort: Asus P4G8X/DELUXE/GD Hovedkort S478 E7205, Dual DDR, S-ATA Skjermkort: Matrox, 128 MB. Brenner: Plextor 48/24/24. DVD rom: MSI 16/48 Ram: Corsair XMS3500 DDR-DIMM 512MB PC3200 32Meg x 8, CAS 2-3-3-7-T1, 434MHz, 5ns Lydkort: Creative Soundblaster Audigy Platinum EX Retail Papst vifte 12 db. Tastatur/Mus: Microsoft Wireless Optical Desktop (Norsk) USB/PS2, tastatur/mus, Retail Nettverkskort. Diskettstasjon det asus hovedkortet, som jeg så på var veldig bra, men jeg vet ikke helt om dette kortet har par ram oppsett, dvs. at man må ha to rambrikker på hovedkortet, eller om det går bra med bare en rambrikke på dette hovedkortet. og ikke minst, vil alle disse komponentene passe sammen? Hvis jeg skulle bygget denne PC`en, Hvor stor Strømforsyning trenger denne pc`en? Finnes det noen bra stillegående strømforsyninger som passer til dette systemet? Spørsmål 2: jeg har holdt på å sett litt på DDR Ram også, siden at det er mest populært fortiden. Også lurte jeg på, hvis jeg skulle kjøpt f. eks 512 MB DDR ram, hva er best av å kjøpe to 256 MB brikker eller en 512 MB Brikke? hva for man best ytelse utav? Håper på mange svar Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Alt ser ut til å passe. Enermax 431watt scilent+ skal være en meget god og stillegående strømforsyning. Det er ddr-ram du har satt opp.. og det er lurt å kjøpe 2ram brikker til det hovedkortet siden det kan kjøre dual ddr, det vil si at du får høyere minnebåndsbredde altså bedre ytelse Lenke til kommentar
wil Skrevet 10. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2003 men, hvis jeg nå, kjøper en 512 brikke istede for to 256 brikker går det allikevel eller vil alt klikke? jeg håpet på at alt ville passe. Takk for svarene. Lenke til kommentar
Wrath of The Duck Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Skift ut Matrox kortet ut med Ati Radeon 9700Pro, hvis du skal ha best ytelse i 3d. Skal du bruke 2d prog. gå for Matrox kortet... Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Matrox kortet er jo helt konga da Kan jo kjøre med 3 skjermer. Lenke til kommentar
wil Skrevet 10. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2003 jeg har ikke tenkt til å spille, jeg velger bare et kort som jeg stoler litt på. og som jeg vet at er bra. og dessutten så er ATI litt dyrere enn matrox sine kort. men, men. hvis jeg kjøper denne pc`en så blir det uannsett den beste maskina jeg har hatt. men som jeg lurte på så lurte jeg på om det gikk allikevel å kjøpe bare en ram brikke dvs. en 512 MB brikke, og sette den på hovedkortet uten at maskina klikker, eller vil ikke dette gå? den strømforsyningen som jeg valgte var en enmax etellerannet, den var på 550 W. kanskje dette blir litt i meste laget. hva synes dere? Men uannsett så sier jeg takk for svarene som jeg fikk. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 strømforsyningen BØR ligge over 300W helst oppi 360W Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå