Armador Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 (endret) Hei! er det noen som har denne gaffelen? Har en Mongoose diamond single nå, men har tenkt å bytte den ut med en lettere sykkel, noe slik: http://www.konaworld.com/08_kuladeluxe_w.htm ELLER: http://www.konaworld.com/08_bass_w.htm Legger ved bilde av gaffelen! Egentlig en mountainbike med god kvalitet! Er det mulig å plassere en Marzhocci drop of triple 170 mm på en slik sykkel? syns det virker fett! Er det mulig, vil den passe slike sykler? Legger ved et bilde av en sykkel som jeg håper den kunne passet på? Endret 7. juni 2008 av Fatality2 Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Ja, det bør være mulig rent fysisk at den passer. Men sykkelen er på ingen måte beregnet for det. Du vil "ødelegge" det meste av geometri og kjøreegenskaper. Forøvrig veier en slik gaffel 3 kg, noe som ikke helt passer inn på en "lett sykkel". Og ikke har den noe særlig misjon heller. Vil du ha bedre egenskaper på sti, kjøp deg en fulldempet sykkel. Lenke til kommentar
Armador Skrevet 7. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2008 Har en fulldempet sykkel som veier opp imot 20kg, men det finnes jo lettvektere som er fulldempet også slik som denne! Tror du/dere det vil gå på en slik? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Klart det vil gå. Men langt ifra ideelt, mener nå jeg. Ser ikke hva du ønsker mer enn 100-120 mm på en fulldempet XC. Lenke til kommentar
Armador Skrevet 7. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2008 ønsker ekstrem vandring... Hvis jeg har en sånn en tenkte jeg jeg kunne teste det ut! Ingen som har dette/kjenner noen som har? altså en downhill gaffel på en ikke downhill sykkel... Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Det går, for en stund.. Har hørt om flere som har kjørt med en dirt jump/street ramme og gaffel med over 110mm vandring, og de har somregel knekt pga høyden man får på ramma. Så, skal du ha noe slikt, så kjøp ny ramme eller sykkel! ; ) Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Har både erfaring med den spesifikke gaffelen, pluss at jeg også har erfaring med å ha for lang vandring i forhold til det ramma er konstruert for.. Kort fortalt så innebærer dette skader på både ramme, gaffel og trolig deg selv Selvfølgelig kan du jo prøve bare for moro skyld, men jeg kan ikke anbefale å sykle sånn over lengre tid. Spesielt ikke i utforløyper. Oppsummering: Aluramme + for lang vandring = ikke bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå