Airborne Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 (endret) Snart kommer ferie pengene, bonus for året og lønnen på konto. Og tror flaskehalsen i mitt system er chipsettet. Si om jeg har feil. Jeg har for tiden ett M2N-E Sli kort med Nvidia nForce 500 SLI MCP som viser seg å være Nforce 4. https://prisguiden.no/product.php?productId=57924 Har hatt noen små problemer med dette kortet etter jeg byttet cpu. Som ikke kjøre 4gb ram, men 3gb går fint. Har snakket med en kammerat som hadde det samme problemet når han satt opp en pc for en venn. Det viste seg å være hovedkortet sin feil. Dog mangler jeg å få kjørt memtest på en av brikkene mine. Mangler på hovedkortet, er at den integrerte lyden ikke fungerer heller. Og det er litt trist når jeg tror mitt gamle Creative Sound Blaster audigy 2 begynner å dra på årene. Jeg kan ikke så mye om chipsett, men jeg tror nforce 4 er litt utdatert med tanke på resten av mitt system: AMD Athlon 64 X2 6000+ am2 3.0GHz. 4x 1024mb Crucial Ballistix 800MHz ram. Hvor jeg bare kan kjøre 3x nå. XFX Nvidia Geforce 9800GX2 1gb. Western Digital 74GB 10000rpm Windows Xp Professional 64bit. OCZ 600W PSU Trenger innspill om hvilket hovedkort jeg bør satse på. Trenger jeg SLI støttende hk? Ettersom det jeg har av grafikk kort allerede sluker 6pins og 8pins kontakten. Ser at noen hovedkort har 8pins kontakt fremfor 4. Jeg har to ledninger fra PSU Cpu1 og Cpu2 står det på den, er det disse jeg må bruke? Har basert systemet mitt på kun gaming omtrent. Og noe store photoshop filer ved siden, men dette går greit på systemet jeg har nå, så ingen fare. Så, noen med ett innspill fra den billige serien hovedkort til noe nyere? Nforce 7 eller AMD 7? Endret 7. juni 2008 av Airborne Lenke til kommentar
War Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 (endret) Ser at noen hovedkort har 8pins kontakt fremfor 4. Jeg har to ledninger fra PSU Cpu1 og Cpu2 står det på den, er det disse jeg må bruke? Jepp Cpu1 om du har 1 og begge om du har 2 kontakter. Skal du ha 4 gb ram vil jeg ikke anbefale nForce kort. Skal du bytte noe annet? For eks cpu til 1300 kr for eks en E8400 sammen med et intel hovedkort fra gigabyte? Her er resultatet fra nForce 790i , det er vel ingen overdrivelse at det er nForce som har 90% av postene i tråden 4 gig + nvidia = død 790i Endret 7. juni 2008 av War Lenke til kommentar
Airborne Skrevet 7. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2008 (endret) Ser at noen hovedkort har 8pins kontakt fremfor 4. Jeg har to ledninger fra PSU Cpu1 og Cpu2 står det på den, er det disse jeg må bruke? Jepp Cpu1 om du har 1 og begge om du har 2 kontakter. Skal du ha 4 gb ram vil jeg ikke anbefale nForce kort. Skal du bytte noe annet? For eks cpu til 1300 kr for eks en E8400 sammen med et intel hovedkort fra gigabyte? Her er resultatet fra nForce 790i , det er vel ingen overdrivelse at det er nForce som har 90% av postene i tråden 4 gig + nvidia = død 790i blir ikkeno ny cpu ettersom jeg nettopp kjøpte denne her, 1 uke siden ca Så for å klare 4gb bør jeg slå til med AMD chipset? men hva er ytelsen på de? Endret 7. juni 2008 av Airborne Lenke til kommentar
Airborne Skrevet 7. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2008 Tittet på dette kortet https://prisguiden.no/product.php?productId=95450 Og amd chipset har vell til vanlig Crossfire støtte. Derfor trenger jeg ikke to spor ettersom jeg har nvidia skjermkort. Men er enda usikker på jeg bør velge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå