MaSo Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 (endret) Hvordan i svarte får jeg løsnet endeleddet fra fjærbeinet? (Beklagerordbruken, men har vært plaga med driten i snart et døgn!) Bilen det er snakk om er en Opel Astra F Det er altså en kon som går inn i fjærbeinet, å dette sitter som bare det... Dårlig kvalitet, men bør vise problemet PS. Jeg skal bruke det videre så ødeleggelse er ikke aktuellt, da har jeg plenty av måter å fikse det på Endret 7. juni 2008 av MaSo Lenke til kommentar
joka Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 sett en jekk under mutteren og jekk litt opp.... slå med hammer på siden av fjærbeinet... skulle løsne da.... hold gjerne en hammer på motsatt side også (mothold) pass fingrene:) en annen mulighet er å skru endeleddet fra styrestaget. Lenke til kommentar
joka Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 (endret) en tredje mulighet er å drikke ØL.. da har du ikke bruk for bilen Endret 7. juni 2008 av joka Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 7. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2008 Trur jeg satset på den siste der, for nå har vi knødd i mangfoldige timer med forskjellige idèer og teknikker og ingen har funket så langt Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 7. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2008 en tredje mulighet er å drikke ØL.. da har du ikke bruk for bilen Hehe, drakk faktisk øl igår, første gang på 2.5mnd (ble friskmeldt) Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 (endret) slå på selve fjærbeinet med en stor hammer, bare slå det du klarer, da løsner det! noen sitter rimelig hardt, så det kan godt hende du må legge litt innsats i det Endret 7. juni 2008 av Simkin Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Har du prøvd med en solid avdrager? Varme? Rustløser kan gjøre underverker. Spray på, ta en fyllekule, spray på, nok en kule, spray på, slå som f... Lenke til kommentar
citronen Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Brekkjern i underkant og kraft som bare fy. Virker ALLTID! Lenke til kommentar
eab Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Bruk rett verktøy så tar det 1minutt å få av, uansett hvor hardt det sitter... Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Men ikke kjøp det på Biltema: Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 De endeledda der sitter som et helvette. Jeg har slått i filler et sånt fjærbein før. Jeg bøyde hele spissingsarmen på fjærbeinet. Slå der det er markert med rødt som en tegna på bildet lengre oppe. Bruk kobber slegge hvis du har. Den er helt stum og derformerer ikke fjærbeinet. Bruker du stålhammer lager du merker og du får sjokket rett i hånda med mindre du har treskaft. Ellers har jeg sett med nødt til og ødelegge endeleddet før andre ting blir ødelagt flere ganger... Er ikke alttid de avdragerene folk har lagt ut bildet av her passer pga den graden som kommer rett ved feste inn mot fjærbeinet. Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Til trådstarter: Fikk du løsnet dette endeleddet? Metode? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå