robert166 Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Eg har laga noken bilder som viser problemet mitt, og som dere ser så klarer eg ikkje lage ny partisjon av utildelt plass. Tusen takk for all hjelp. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Kan du vise hele vinduet til Diskbehandling? Får ikke oversikten med de bildene du har. Lenke til kommentar
robert166 Skrevet 7. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2008 (endret) Kan du vise hele vinduet til Diskbehandling? Får ikke oversikten med de bildene du har. Er det sann du mener? Det er altså den grønne på disk 0 som eg sliter med. Endret 7. juni 2008 av robert166 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Kan ikke si annet enn at det burde ha fungert. Men det spørs hva du har gjort før. Du har tydeligvis Vista. Så vidt jeg har erfart så får man ikke opprette partisjoner i Vista Diskbehandling slik som du har der. Man vil få 3 Primærpartisjoner før det kommer opp en Utvidet partisjon. Så du har kanskje hatt disken i XP før? Du har jo masse ledig plass på Disk1. Foreslår at du oppretter en partisjon der, og så kopierer du alle filene fra D: til denne. Så sletter du D: og hele den utvidete partisjonen, slik at alt etter C: blir Utildelt. Så kan du lage nye partisjoner og kopiere filene tilbake. Lenke til kommentar
robert166 Skrevet 8. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2008 Kan ikke si annet enn at det burde ha fungert.Men det spørs hva du har gjort før. Du har tydeligvis Vista. Så vidt jeg har erfart så får man ikke opprette partisjoner i Vista Diskbehandling slik som du har der. Man vil få 3 Primærpartisjoner før det kommer opp en Utvidet partisjon. Så du har kanskje hatt disken i XP før? Du har jo masse ledig plass på Disk1. Foreslår at du oppretter en partisjon der, og så kopierer du alle filene fra D: til denne. Så sletter du D: og hele den utvidete partisjonen, slik at alt etter C: blir Utildelt. Så kan du lage nye partisjoner og kopiere filene tilbake. Ja, eg har hatt Xp før, og gikk over til vista. Og da fikk eg en vell liten partisjon til å ha operativsystemet på. Som er 20 GB. Hadde også tenkt å utvide den og, med det gikk heller ikkje Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå