Gå til innhold

Harddisk problemer.( Kan ikkje lage ein ny partisjon sjølv om eg har masse utildelt plass)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke si annet enn at det burde ha fungert.

Men det spørs hva du har gjort før. Du har tydeligvis Vista. Så vidt jeg har erfart så får man ikke opprette partisjoner i Vista Diskbehandling slik som du har der. Man vil få 3 Primærpartisjoner før det kommer opp en Utvidet partisjon.

Så du har kanskje hatt disken i XP før?

Du har jo masse ledig plass på Disk1. Foreslår at du oppretter en partisjon der, og så kopierer du alle filene fra D: til denne.

Så sletter du D: og hele den utvidete partisjonen, slik at alt etter C: blir Utildelt.

Så kan du lage nye partisjoner og kopiere filene tilbake.

Lenke til kommentar
Kan ikke si annet enn at det burde ha fungert.

Men det spørs hva du har gjort før. Du har tydeligvis Vista. Så vidt jeg har erfart så får man ikke opprette partisjoner i Vista Diskbehandling slik som du har der. Man vil få 3 Primærpartisjoner før det kommer opp en Utvidet partisjon.

Så du har kanskje hatt disken i XP før?

Du har jo masse ledig plass på Disk1. Foreslår at du oppretter en partisjon der, og så kopierer du alle filene fra D: til denne.

Så sletter du D: og hele den utvidete partisjonen, slik at alt etter C: blir Utildelt.

Så kan du lage nye partisjoner og kopiere filene tilbake.

Ja, eg har hatt Xp før, og gikk over til vista. Og da fikk eg en vell liten partisjon til å ha operativsystemet på. Som er 20 GB. Hadde også tenkt å utvide den og, med det gikk heller ikkje :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...