faaeri Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Ektepar fikk igjen kameraet sitt etter at det automatisk hadde lastet opp bilde av kameratyvene til internett. Les mer Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Dette var en morsom historie, der skjebnens ironi sørger for at rettferdigheten har vunnet grunnet ny teknologi. Dvs mange mener sikkert at rettferdighet ville vært hvis tyvene hadde fått et opphold bak gitter. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Ikke andmelde? Herregud der lærte hun de tyvene..."helt greit å stjele". Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Fjerde nettstedet jeg kommer over som har skrevet denne artikkelen. Reuters, Wired, IT-avisen og Akam. Morsom historie. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Ja, et sted må jo også Akam finne nyhetene. Hvis de ikke skaper dem selv. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Klager ikke, mener bare at det var en god historie som folk faller for. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Lignende historie: http://www.lohud.com/apps/pbcs.dll/article?AID=2008805090392 A tech-savvy White Plains woman whose apartment was burglarized solved the crime herself after she was able to log on to her stolen laptop, photograph one of the suspects with it and get photos of another, police said. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 (endret) En amerikaner som ikke anmelder? Nå har jeg hørt det også! Dette må være et ektepar som var i USA, men som ikke var amerikanske. Enhver amerikaners drøm er jo å anmelde noen uansett hvor bagatellmessig saken er. Dette burde imidlertid vært anmeldt! Endret 7. juni 2008 av Superparanoid Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 HA-HA Jeg ler ræva av meg :!: Ble selv frastjålet 350D + Sigma 18-50 i september i fjor. Har lurt på hvordan det hadde vært hvis div. fremkallingstjenester skannet exif infoen på bilder de skal lage etter kamerahusnr og eiernavn og sjekke det opp mot stjålet utstyr. Da kunne jeg ha fått igjen kamera og objektiv når bilder fra det stjålne kamera fremkalles Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Husker en som stjal en iMac som lastet opp bilder av seg selv på eierens flickr konto Går det ann å være så dumme? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Ikke andmelde? Herregud der lærte hun de tyvene..."helt greit å stjele". Tyvene jobbet på resteuranten hvor hun glemte igjen kameraet. De fikk sparken, hun fikk igjen kameraet. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Uansett, det burde ha blitt anmeldt. Lenke til kommentar
DiDaDi Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Ble selv frastjålet 350D + Sigma 18-50 i september i fjor.Har lurt på hvordan det hadde vært hvis div. fremkallingstjenester skannet exif infoen på bilder de skal lage etter kamerahusnr og eiernavn og sjekke det opp mot stjålet utstyr. Da kunne jeg ha fått igjen kamera og objektiv når bilder fra det stjålne kamera fremkalles Det burde jo gå å søke på exif info på bilder som er lastet opp på f.eks flickr. Noen som vet noe mer om dette? Lenke til kommentar
adale Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 synes fortsatt dette ikke er helt klart. Må ikke det kortet dettes opp med en SSID for å komme på nett? Har liten tro på at det bare søker og finner et åpent nett. DEt spm kan ha skjedd er at det var satt opp med en SSI som finnes mange steder og at det derfor virket. Så for folk flest vil ikek dette fungere. Er det satt opp til min SSID hjemme f.eks, tror jeg ikek dete søker opp et nytt nett. Hadde vært kult, men slik tror jeg ikke det er. Har lest om dette kortet på produsentens hjemmesider, men det stod ikek klart der heller. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Var det ikke slik at eiernes pc tilfeldigvis kom i nærheten av kamera? Da vil det jo koble seg opp til pc-en når den merker dens nærvær. Lenke til kommentar
adale Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 i så fall må det ha vært eierens trådløse nett, men det var ikke det heller. Det var en bedrift sitt nett. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Jeg sitter med mobilt bredbånd nå, så hvorfor ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg