Gå til innhold

"Rekvesita-utstyr/interiør?" til lydstudio

Slurt-is

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg skal kapre et rom her i huset til å sette opp lydstudioet mitt. Teknisk sett så klarer jeg meg bra med det jeg har (studiomonitorer, piano, gitarer, mic), men det jeg tenkte på nå er å gjøre selve rommet best mulig til opptak.

Jeg tenkte da spesielt på f.eks.

• Popfilter til mikk
  • Form for dempematter? (vet ikke helt hva jeg trenger)
  • Annet som kan forbedre opptaksforholdene

Og hvor får man kjøpt slikt?

Vet ikke om dette er den rette plassen å poste, men ser at mange benytter seg av det samme her.

Takker for svar :)

Endret av Slurt-is
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker :)

Procom hadde ikke så mye "interiør" ting som jeg hadde håpet på, men noen som har tips til hva jeg kan gjøre med dette rommet?

Det er en del romklang der inne, ville det hjulpet med f.eks. to stk. akustikkplater i taket?

post-67650-1212936222_thumb.jpg

post-67650-1212936230_thumb.jpg

post-67650-1212936235_thumb.jpg

Endret av Slurt-is
Lenke til kommentar

Blir utrolig vanskelig å få fin lyd i et så lite rom til variert instrumentopptagning. Du må nok hive en del auralex på veggene, egentlig prøve å kvele rommet.

Både til lytting og innspilling vil du ha minst mulig av rommets "farge" på opptak og miks.

Søk etter auralex.

Lenke til kommentar

Ville det har hjulpet mye å henge opp arualex'er (Class A) slik som dette i rommet?:

sof_1ht.jpg

elller

sof_2ht.jpg

Og hvor mye av det tror du jeg trenger? Og hvordan festes dette? Vil helst ikke lage noe varige merker på veggene (flytter mest sannsyneligvis neste år).

Skapet har jeg tatt bort nå, for å spare plass.

Endret av Slurt-is
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...