Slurt-is Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 (endret) Heisann! Jeg skal kapre et rom her i huset til å sette opp lydstudioet mitt. Teknisk sett så klarer jeg meg bra med det jeg har (studiomonitorer, piano, gitarer, mic), men det jeg tenkte på nå er å gjøre selve rommet best mulig til opptak. Jeg tenkte da spesielt på f.eks. Popfilter til mikk Form for dempematter? (vet ikke helt hva jeg trenger) Annet som kan forbedre opptaksforholdene Og hvor får man kjøpt slikt? Vet ikke om dette er den rette plassen å poste, men ser at mange benytter seg av det samme her. Takker for svar Endret 8. juni 2008 av Slurt-is Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Jeg vil anbefale http://www.procom.no/ . De har det meste innen studioutstyr til gode priser. Ønsker deg lykke til! Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 8. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2008 (endret) Takker Procom hadde ikke så mye "interiør" ting som jeg hadde håpet på, men noen som har tips til hva jeg kan gjøre med dette rommet? Det er en del romklang der inne, ville det hjulpet med f.eks. to stk. akustikkplater i taket? Endret 8. juni 2008 av Slurt-is Lenke til kommentar
Snarf Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Blir utrolig vanskelig å få fin lyd i et så lite rom til variert instrumentopptagning. Du må nok hive en del auralex på veggene, egentlig prøve å kvele rommet. Både til lytting og innspilling vil du ha minst mulig av rommets "farge" på opptak og miks. Søk etter auralex. Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Ville det har hjulpet mye å henge opp arualex'er (Class A) slik som dette i rommet?: elller Og hvor mye av det tror du jeg trenger? Og hvordan festes dette? Vil helst ikke lage noe varige merker på veggene (flytter mest sannsyneligvis neste år). Skapet har jeg tatt bort nå, for å spare plass. Endret 12. juni 2008 av Slurt-is Lenke til kommentar
Snarf Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 ALT vil jo ha en effekt, men det beste er å prate med leverandøren, vise dem rommet og finne frem til en pakke sammen. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Her har du en liten guide for hva du kan bruke for å redusere forskjellige former for lyder som kan forstyrre opptak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå