Gå til innhold

Restarte PCEN min


Anbefalte innlegg

Restart

Hei, jeg har mistet Acer, reboot ( Slette alt på pcen og innstalere starter tingene ) CD-en. Også lurer jeg på , går det an og laste det ned som en programm vare til Windows og gjøre det med programmet ?!

Litt mer info: Jeg har en Acer ASpire T160 - 187D eller Acer ASpire T160 - l87D

Ser ikke helt om det er 1 eller l på 87D

Endret av D3m0ns0ul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første, så er en restart/reboot å skru av og på pcen. Du snakker om å formatere systemdisken og reinstallere windows med drivere osv.

Se på hjemmesidene til Acer om du kan laste ned drivere osv der. Windows-CD burde du hatt, denne får du ikke lastet ned fra Acer. Det skal stå en lapp på pcen din med windows-valideringsnøkkel ("kode"), som du må oppgi når du installerer windows.

Men det enkleste hadde vært å hatt den recovery-CDen.

Lenke til kommentar
For det første, så er en restart/reboot å skru av og på pcen. Du snakker om å formatere systemdisken og reinstallere windows med drivere osv.

Se på hjemmesidene til Acer om du kan laste ned drivere osv der. Windows-CD burde du hatt, denne får du ikke lastet ned fra Acer. Det skal stå en lapp på pcen din med windows-valideringsnøkkel ("kode"), som du må oppgi når du installerer windows.

Men det enkleste hadde vært å hatt den recovery-CDen.

Ja det er den jeg mistet :)

Lenke til kommentar
Noen andre som kan svare til meg hva som skjer da ?

 

ALT + F10 fungerer på bærbare maskiner i hvertfall. På bærbare maskiner ligger recovery cd`en som en skjult partisjon på harddisken kalt PQSERVICE. 3-4Gb stor.

 

Når du trykker ALT + F10 aktiveres denne partisjonen, operativsystemet reinstalleres og maskinen konfigureres slik den var da du kjøpte den. Med alle programmer og prøveversjoner av ymse greier.

Er det en litt eldre maskin anbefaler jeg deg å finne nye og oppdaterte drivere til maskinen.

Disse finner du på Acer sine sider under service og support.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nei. Du har sannsynligvis en OEM lisens. Hva med å brenne ut den du har på harddisken din.

Åpne et program som heter Acer Recovery management(eller noe).Med det programmet kan du brenne ut innholdet fra den skjulte partisjonen på maskinen din å lage deg en XP-cd.

 

Edit: Det er en stasjonær maskin dette? Ikke bombesikker på om det er noen skjult partisjon på harddisken din. Se i "Diskbehandling". Høyreklikk på "Min Datamaskin" og velg "Behandling". Se om du har en liten partisjon på 4-5Gb som heter PQSERVICE.

Endret av Trainman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...