Gå til innhold

Undertekst på brent cd

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg bare lurer åssen jeg skal lettest mulig få med en undertekst på en vanlig brennecd for å få spilt av på en dvd-spiller.

Er det lettest å legge subtitle filen inn i selve videofila, og i så fall, hvordan gjøres dette?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må jo ha et brenneprogram som kan brenne i DVD format. Tror Nero har denne muligheten. Og du bør nok bruke DVD-r(w), ikke CD-R.

Tror det heter "hardcoded subtitles", altså at du "brenner" teksten fast i filmen.

Skal se om ejg finner ett program til deg :)

edit:

Kanskje du kan finne svar her?

http://itpro.no/supportforum/index.php?sho...mp;#entry501001

Endret av Ethernet
Lenke til kommentar

Jeg har det, men tingen er at det er en videofil på 800, som må deles i to via virtualdub for å få plass på en 700 mb cd.

Problemet er bare å få subtitle filen "integrert" i videofilen for at underteksten fortsatt er der når filen deles.

Endret av Maaag
Lenke til kommentar

Hvorfor dele den i to i steden for å bruke en DVD-R plate?

Jeg er svært lite oppdatert på brenning av film, så unnskyld meg om det spørsmålet var helt på trynet :p

edit:

videofilm på 800MB, det lukter piratkopiering :p

Endret av Ethernet
Lenke til kommentar

Dersom det er en AVI-fil du holder på med så finner du en guide her. Dette krever dog at du har en DVD-spiller som kan spille av DivX eller XviD (XviD er foretrukket ettersom det er opensource). Merk at selv om det ikke står på spilleren at den tar XviD, så er det godt mulig den gjør det likevel om man ikke bruker spesielle funksjoner som XviD tilbyr.

Er det VCD/SVCD du skal lage, se her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...