Gå til innhold

HR recovery rate

Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Heisann!

Har såvidt begynt å trene litt aktivt (jogga 3-5 ganger i uka det siste halve året), før treningsoppstarten har jeg stort sett vært forholdsvis seditativ.

Har kjøpt meg en gps-/pulsklokke med hjertestropp (rundt brystet). Denne skal visstnok være ganske nøyaktig.

Har ikke fått målt hvilepuls skikkelig, men her jeg sitter foran datamaskinen ligger den stødig på 53-58 BPM.

Uansett; jeg har målt recovery raten min til å være 34 BPM per minutt (HR på 181 idet jeg stoppa å løpe, 113 BPM etter 120 sekunder)

Er dette en bra recovery rate? Bør jeg fortsette å måle den, f.eks. en gang i uka og se om den forandrer seg?

Mvh.

TH

PS:

Er 22 år, 100,5 kg, 182cm høy (BMI ca. 30)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei, jeg har et spørsmål innenfor samme tema.

jeg var nettop ute og jogga, når jeg stoppa å løpe var puls på 197 (har høy maxpuls og pleier og gi en del i slutten) 20 sek etter jeg hadde stoppet var den på 136. Er dette mye/ lite?

regner med at den synker saktere fra 140 -> 100 enn 200 --> 150 og nå sjekket jeg ikke lengre enn 20 sek. ettersom jeg ikke pleier og måle recovery rate. Skal sjekke skikkelig neste gang.

Jeg er i ok form, men jeg er ikke i kjempe god form. Men er recovery rate forskjellig fra person til person etter arveannlegg og gener? Eller kommer det kun ann på hvor godt trent en er?

litt rotete er det alltid :)

Endret av Tee_C
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...