Gå til innhold

Aktivere 64bit med 32bit nøkkel?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har for lenge siden kjøpt meg 32-bit OEM vista. Så, for en god tid tilbake, kjøpte jeg meg 64-bit. Nå måtte jeg altså formatere, men siden jeg ikke finner nøkkelen til 64-bits OEMen, så installerte jeg 32-bit. :S

Men i ettertid kom jeg til å tenke på en ting. Kan jeg aktivere 64-bits-OSet med en 32-bits-nøkkel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter litt research tror jeg dette skal være mulig. Du kan kikke litt her:

Uansett, hva har du å tape? ;) Dersom det viser seg å ikke virke er det jo bare å lete videre etter nøkkelen til 64-bits versjonen. Dessuten er det mulig å innstallere uten nøkkel, da har du tretti dager på deg, før du må finne nøkkelen og aktivere.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Dagen før jeg spurte om dette, formaterte jeg og reinstallerte win32-bit. Siden det er så mye styr med å installere alle oppdateringer og SP1 og sånn, så bør jeg være veldig sikker før jeg starter med dette.

De diskuterer det i den tråden du linket til, selv om alle ikke er enige. Jeg tror jeg prøver, siden det ville være veldig fint å kunne gå tilbake til å bruke 4gb RAM.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei!

Jeg har for lenge siden kjøpt meg 32-bit OEM vista. Så, for en god tid tilbake, kjøpte jeg meg 64-bit. Nå måtte jeg altså formatere, men siden jeg ikke finner nøkkelen til 64-bits OEMen, så installerte jeg 32-bit. :S

Men i ettertid kom jeg til å tenke på en ting. Kan jeg aktivere 64-bits-OSet med en 32-bits-nøkkel?

nei ikke med oem, men med retail versjoner f.e. ultimate får du både 86 og 64 versjoner på samme lisensen.

fikk nettopp svar fra Microsoft:

oppgraderingen til 64-bit-versjonen gjelder bare kunder som har kjøpt en vanlig, separat

solgt, sluttbruker-versjon av Windows Vista Basic, Premium eller

Business.

Er der en OEM-versjon som var installert på din PC av en av de store

leverandørene som Dell eller Hewlett Packard ber vi deg vennligst om å

vende deg til denne leverandøren for å få informasjon om du kan bestille

en 64-bit-versjon.

med andre ord kjøpe ( prøvde hos dell å få den billigere, men svaret var nei )

da var dette kjøpet rimeligere i nett butikker :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...